چسب های 123 همانطور که از نامشان پیداست چسب هایی هستند که پس از استفاده سریع خشک می شوند. در مواردی که سرعت مهم است، از این چسب ها بسیار استفاده می شود. چسب های 123 در بین مردم با نام هایی مانند چسب قطره ای یا چسب فوری نیز شناخته می شوند. علی رغم مزایای زیاد استفاده از این چسب ها به دلیل خاصیت چسبندگی بالا و سریع آن اغلب مشکلاتی را برای ما ایجاد می کنند. یکی از این مشکلات چسبیدن آن به دست است که در این مقاله قصد درایم روش های کاربردی برای پاک کردن چسب 123 از روی دست برای شما بیان کنیم.

چسب 123 چیست؟

این چسب ها معمولا از دو قسمت تشکیل شده اند. یک قسمت مایع چسب و قسمت دیگر اسپری خشک کن است که پس از استفاده باید روی قسمت آغشته به چسب استفاده شود.

از این چسب می توان برای اتصال سطوح زیر و به دست آوردن نتیجه مطلوب استفاده کرد: سطوح چوبی ام دی اف. سطوح پلاستیکی سطوح فلزی.

پاک کردن چسب 123 از روی دست

روش استفاده از چسب 123 برای چسباندن

ابتدا سطحی که میخواهید بچسبانید را تمیز کنید به گونه ای که عاری از گرد و غبار، رطوبت و چربی باشد. سپس مقدار کافی از چسب را روی سطح قرار دهید و از اسپری برای خشک کردن چسب استفاده نمایید.

برای چسبیدن سریع سطوح تنها کافی است دو سطح مذکور را به مدت 10 تا 15 ثانیه کنار هم در حالت فشرده نگه دارید.

توجه به این نکته ضروری است که اسپری چسب سمی بوده و قدرت پراکندگی زیادی در هوا دارد، بنابراین لازم است که از استنشاق گاز آن خودداری کنید و چشم های خود را در مقابل بخارات آن محفوظ نگه دارید.

روش پاک کردن چسب 123 از روی دست

چسب 123 یک چسب قوی است که برای انواع کارها مفید است. بافت چسبناک آن باعث می شود تا پخش آن روی دستان شما نسبتاً ساده باشد. در اینجا چند نکته در مورد روش پاک کردن چسب 123 از روی دست بیان می کنیم.

1- ابتدا دستان خود را با یک لوسیون چرب، مارگارین، روغن زیتون یا وازلین کاملا چرب کنید. چربی باید روی ناحیه ی از دست که آغشته به چسب است بیشتر باشد، این کار سبب می شود که بافت چسب شل شود. سپس چسب را از پوست خود جدا کنید.

2-پوست را در آب گرم و صابون خیس کنید تا چسب شل شود، سپس به سادگی سعی کنید چسب را جدا کنید.
آب لیمو. اگر پوست حساسی دارید می توانید از آب لیمو به عنوان جایگزین صابون استفاده کنید. 1 قسمت آب لیمو را با 1 قسمت آب مخلوط کنید.

3-پودر لباس شویی. از هر برندی از مواد شوینده لباسشویی می توان برای شل کردن چسب استفاده کرد. به سادگی ¼ فنجان مواد شوینده را در یک فنجان قهوه با آب گرم مخلوط کنید. تقریباً 20 ثانیه یا تا زمانی که چسب جدا شود، روی پوست خود بمالید. بهترین کار این است که از ابتدا آن را روی پوست خود نریزید و از یک دستکش محافظ برای جلوگیری از مالیده شدن چسب به پوست خود استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: تکنیک های تمیز کردن لوستر

جدا کردن چسب با نمک

4-اگر به روش های ذکر شده نتوانستید چسب را از روی دست خود پاک کنید می توانید از نمک برای اینکار استفاده کنید.

کمی نمک در دستان خود بریزید. در اینجا مقدار “مناسب” نمک برای استفاده به میزان چسبی که به دست شما چسبیده است بستگی دارد. از مقدار بیشتری یا کمتر استفاده کنید. …
آب را اضافه کنید تا خمیر شود. …
خمیر را حدود یک دقیقه به دست خود بمالید. …
در صورت نیاز نمک و آب بیشتری اضافه کنید. …
این کار را تکرار کنید تا نمک از بین برود.

چگونه چسب را از روی ناخن خود پاک کنیم؟

اگر قطعات کوچک‌تر و دقیق‌تری را به هم می‌چسبانید، چسب ممکن است، روی یا زیر ناخن‌هایتان جمع شود. در اینجا چند ایده سریع و آسان برای پاک کردن چسب از روی ناخن ها بیان می کنیم.

استون: استون بهترین راه برای پاک کردن چسب از روی ناخن است. یک بطری ساده پاک کننده ناخن خانگی باید این کار را انجام دهد.
اگر پوست حساسی دارید، پوست اطراف را با ژل نفتی بپوشانید، این ماده به عنوان دفع کننده استون عمل می کند.
برای شل شدن چسب، ناخن را از قبل در استون آغشته کنید. یا یک توپ پنبه ای را اشباع کنید و سپس ناخن خود را بمالید تا چسب ناپدید شود. از یک سوهان نیز می توانید برای خراش دادن نقاط سرسخت تر استفاده کنید. نوک ناخن گیر ممکن است برای مناطقی که دسترسی به آنها در زیر ناخن سخت است مفید باشد.

پیشنهاد مطالعه: برترین ایده برای چیدمان اتاق

روش پاک کردن چسب از موها

پاک کردن چسب از مو کمی پیچیده تر است، اما مجبور نیستید آن را کوتاه کنید. در اینجا نحوه پاک کردن چسب از روی مو را برای شما بیان می کنیم.

ابتدا به موهایتان شامپو و نرم کننده بزنید. سپس به کمک یک شانه دندانه ریز چسب را از موهایتان جدا کنید. مراقب باشید خیلی محکم برس نزنید و موهایتان نشکند.
همچنین می توانید برای پاک کردن چسب از استون استفاده کنید
استون در از بین بردن چسب از مو بسیار موثر است.