لوسترها از جمله اجزای زیبا برای هر خانه ای محسوب می شوند، اما ظاهر زیبای آن ها می تواند به دلیل کثیفی، گرد و غبار و سایر آلاینده هایی که در طول زمان ایجاد می شوند، کمرنگ شود. در حالی که تمیز کردن لوستر به صورت منظم با گردگیر میکروفیبر، آن ها را از کثیفی های قابل مشاهده دور نگه می دارد، زمانی که می خواهید وسایل برقی شما واقعا برق بزنند، تمیز کردن عمیق تری لازم است.

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر به صورت عمیق یک کار ساده است که نیازی به تمیز کننده یا ابزار تخصصی ندارد. با این حال، ممکن است وقت گیر باشد و نیاز به صبر دارد. علاوه بر این، برخی ملاحظات ایمنی مهم وجود دارد که قبل از انجام تمیز کردن لوستر باید از آنها آگاه باشید. در اینجا قصد داریم نحوه تمیز کردن یک لوستر را با شیشه یا کریستال متصل یا بدون اتصال، و همچنین توضیح می دهد که چه مواد تمیزکننده ای برای استفاده بی خطر هستند و از کدام مواد باید اجتناب کرد.

از چه نوع پاک کننده ای استفاده کنید و از چه چیزهایی اجتناب کنید؟

تعدادی از مواد تمیز کننده وجود دارد که برای استفاده در لوسترهای شیشه ای و کریستالی ایمن هستند و انتخاب یکی از اولویت ها و در دسترس بودن است. یک انتخاب نسبت 1:3 سرکه سفید به آب است. به طور مشابه، نسبت 1:3 ایزوپروپیل الکل و آب نیز ممکن است به عنوان یک عامل تمیز کننده روی قطعات کریستالی یا شیشه ای لوستر استفاده شود.

برای کسانی که یک محلول پاک کننده بدون عطر را ترجیح می دهند، رقیق کردن چند قطره صابون ظرفشویی در آب یک انتخاب خوب دیگر است. از استفاده از پاک کننده های آمونیاکی و مبتنی بر آمونیاک، از جمله شیشه پاک کن های تجاری حاوی آمونیاک، که می تواند پوشش را از یراق آلات جدا کند، خودداری کنید. صرف نظر از اینکه از چه نوع ماده تمیزکننده ای استفاده می کنید، آن را مستقیماً روی لوستر اسپری نکنید.

آنچه شما برای تمیز کردن لوستر نیاز دارید

  • نردبان
  • اسپری محلول تمیز کننده
  • پارچه های میکروفیبر
  • دستکش نخی سفید
  • پتو یا حوله ضخیم

منطقه کار را آماده کنید هر گونه مبلمان یا لوازم جانبی را که مستقیماً زیر لوستر است جابجا کنید. یک برزنت پلاستیکی یا پارچه قطره ای روی زمین قرار دهید تا چکه هایی که ممکن است کف یا فرش را خراب کند، از بین برود. یک نردبان یا زیرپایی محکم را کمی دور از مرکز در یک طرف لوستر قرار دهید تا بتوانید به راحتی به کریستال ها برسید. حتما از نردبانی استفاده کنید که به اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید راحت کار کنید.

پیشنهاد مطالعه: برترین ایده برای چیدمان اتاق

ابزارهای مورد نیاز تمیز کردن لوستر

چگونه یک لوستر را تمیز کنیم؟

تمیز کردن لوستر با قطعات شیشه ای متصل به فیکسچر، انتخاب سریعتر و آسان تری است. صرف نظر از اینکه یک لوستر را با شیشه روشن یا خاموش تمیز می کنید، همیشه قبل از تمیز کردن لوستر، برق را خاموش کنید، چه با خاموش کردن کلید دیواری و چه با قطع برق در جعبه شکن.

محلول تمیز کننده را آماده کنید در یک بطری اسپری، محلول تمیز کننده دلخواه را مخلوط کنید. منطقه را آماده کنید برق را خاموش کنید و اجازه دهید لامپ ها خنک شوند. پتوها یا حوله های ضخیم را روی زمین زیر لوستر قرار دهید تا در صورت شل شدن و افتادن یک تکه کریستال یا شیشه در طول فرآیند تمیز کردن، یک بالشتک ایجاد کنید.

نردبان را با رعایت پروتکل های ایمنی مناسب تنظیم کنید.

دستکش نخی سفید بپوشید تا اثر انگشت روی شیشه یا کریستال آسیب نبیند. آنها همچنین می توانند برای تمیز کردن قطعات کریستال یا شیشه استفاده شوند. محلول پاک کننده را روی پارچه بمالید محلول را روی یک پارچه میکروفیبر یا روی دستکش های نخی سفید اسپری کنید، به طوری که مرطوب باشد اما با ماده تمیز کننده آغشته نشود.

اگر از پارچه استفاده می کنید، نیمی از پارچه را خشک کنید.

محلول تمیز کننده را مستقیماً روی لوستر اسپری نکنید.

قطعات را پاک و خشک کنید

برای جلوگیری از آسیب، به آرامی و با احتیاط کار کنید.

از پارچه یا دستکش مرطوب برای پاک کردن هر قطعه کریستال یا شیشه استفاده کنید، سپس آن را با قسمت خشک پارچه یا دستکش دیگر براق کنید.

پیشنهاد مطالعه: روش های پاک کردن چربی کابینت

تمیز کردن لوستر با شوینده ها

سخن آخر

لوسترهای کریستالی به هر فضایی ظرافت می بخشند. بدون توجه به طرح یا جنس لوستر شما، در نهایت گرد و خاک و کثیف می شود. تمیز کردن معمولا آسان است، اما زمان بر است. زمان زیادی را برای کار اختصاص دهید زیرا احتمالاً می خواهید آن را در یک جلسه انجام دهید. هر چند وقت یکبار یک لوستر کریستالی را تمیز کنید لوسترهای کریستالی باید هر هفته به عنوان بخشی از روال تمیز کردن منظم شما گردگیری شوند.

وقتی برای گردگیری آماده شدید، ابتدا لوستر را بگیرید تا ذرات گرد و غبار سست روی زمین بیفتند تا با جاروبرقی پاک شوند. محل قرارگیری لوستر کریستالی شما به شما کمک می کند تا مشخص کنید که این لوستر چقدر بیشتر از غبارگیری نیاز دارد. لوسترها در آشپزخانه یا حمام باید بیشتر تمیز شوند، زیرا می توانند به سرعت با ذرات چربی یا محصولات مراقبت از بدن اسپری شوند که گرد و غبار بیشتری را جذب می کنند. لوسترها در آب و هوای با رطوبت بالا نیز گرد و غبار را سریعتر جذب می کنند.

گردگیری لوستر