کابینت مینیمال یک طرح ساده و همه پسند است که کمتر از آن خسته می شوید. سبک آشپزخانه بسیاری از افراد مشهور کابینت مینیمال است، زیرا در حین سادگی زیبایی و جذابیت را برای خانه و آشپزخانه شما به ارمغان می آورد. در این مقاله همراه ما باشید تا با سبک کابینت مینیمال و مدل های آن بیشتر آشنا شوید.

طرح کابینت مینیمال چیست؟

برخلاف طرح های شلوغ و پیچیده طرح کابینت مینیمال یک طرح ساده و روشن است که بدلیل سادگی و زیبایی خود محبوبیت پیدا کرده است. اگر به دنبال راهی برای مدرن کردن آشپزخانه خود هستید، کابینت های آشپزخانه مینیمال انتخاب مناسبی هستند. آنها زیبایی براق، زاویه ای و طراحی هوشمندانه و کاربردی را ارائه می دهند. کابینت های مینیمالیستی به دلیل سادگی با طرح ها و مبلمان مختلف طراحی داخلی مطابقت دارند. فضای ذخیره سازی زیاد و خطوط تمیز از مزایای انتخاب کابینت آشپزخانه مینیمال است.

ویژگی های آشپزخانه با طرح کابینت مینیمال

طراحی مینیمالیستی آشپزخانه بسیار بیشتر از یک پالت تمام سفید و لوازم استیل ضد زنگ است. این در مورد پذیرش مانترای مینیمالیستی در هر جنبه ای از آشپزخانه است، از کابینت گرفته تا میز، برای ایجاد فضایی که هم از نظر بصری جذاب و هم بسیار کاربردی باشد.

خطوط تمیز و ظاهری ساده

یکی از ویژگی های بارز ایده های مینیمالیستی آشپزخانه، خطوط تمیز است. این خطوط به ظاهری ساده کمک می کند که فضا بزرگتر و بازتر احساس شود. در آشپزخانه های مینیمالیستی، هر عنصر، از دیوار گرفته تا کابینت و میز، به این اصل پایبند است و ظاهری منسجم و زیبا را ایجاد می کند.

لوازم استیل ضد زنگ و کابینت مدرن

لوازم استیل به دلیل ظاهر شیک و دوام خود، انتخابی محبوب در آشپزخانه های مینیمالیستی هستند. به همین ترتیب، کابینت‌های مدرن با خطوط ساده و دستگیره‌ها و درهای مخفی به زیبایی مینیمالیستی کمک می‌کنند و در عین حال فضای ذخیره‌سازی فراوانی را ارائه می‌دهند.

قفسه بندی باز و ذخیره سازی مخفی

قفسه بندی باز یکی از ویژگی های رایج در طراحی های مینیمالیستی آشپزخانه است. این امکان دسترسی آسان به اقلامی که اغلب استفاده می شوند را فراهم می کند و در عین حال باز و مطبوع بودن فضا را حفظ می کند. فضای ذخیره‌سازی مخفی و کشوها به پنهان کردن شلوغی‌ها و حفظ فضاهای مینیمالیستی کمک می‌کنند.

بیشتر بدانید: کابینت کلاسیک و ویژگی های آن

چراغ در کابینت مینیمال

کاشی و چراغ های آویز

کاشی‌ها در آشپزخانه‌های مینیمالیستی اغلب کم‌رنگ و در عین حال شیک هستند و به طراحی کلی کمک می‌کنند بدون اینکه بر آن غلبه کنند. چراغ های آویز همچنین می توانند یک نقطه کانونی باشند و نوری کاربردی را ارائه دهند و در عین حال ظرافتی را به فضا اضافه کنند.

جزیره آشپزخانه به عنوان یک فضای چند منظوره

جزیره آشپزخانه افزودنی همه کاره به آشپزخانه مینیمالیستی است. این می تواند به عنوان فضای اضافی روی میز، یک منطقه ناهار خوری یا حتی کابینت ذخیره سازی اضافی باشد. طراحی جزیره باید از اصول مینیمالیستی خطوط تمیز و سبک ساده پیروی کند و اغلب الهام بخش باشد.

درک فضا و تناسبات

در طراحی یک آشپزخانه مینیمالیستی، درک فضای موجود بسیار مهم است. چه یک آشپزخانه کوچک مینیمالیستی باشد یا یک آشپزخانه با متراژ بیشتر، هدف فضای مینیمالیستی ایجاد حس باز بودن است. این اغلب شامل طرحی است که فضای است که موانع را به حداقل می رساند.

انتخاب مواد مناسب

انتخاب مواد مناسب در طراحی مینیمالیستی آشپزخانه حیاتی است. موادی مانند چوب، فولاد ضد زنگ و سنگ نه تنها بادوام هستند، بلکه به فضا بافت و جذابیت می بخشند. انتخاب مواد باید منعکس کننده فلسفه طراحی مینیمالیستی یک آشپزخانه کوچک باشد.

یکپارچه سازی لوازم

ادغام یکپارچه لوازم خانگی در طراحی، عنصر کلیدی آشپزخانه های مینیمالیستی است. این می تواند شامل اجاق های داخلی یا یخچال هایی باشد که با کابینت و دیوارها ترکیب می شوند. فضا باید به گونه ای طراحی شود که به هم ریختگی قابل مشاهده را به حداقل می‌رساند.

بیشتر بدانید: انواع مدل کابینت نسکافه ای

یخچال در آشپزخانه مینیمال

نکاتی برای حفظ یک آشپزخانه مینیمالیست

1-تمیز نگه داشتن گاز و سینک

یکی از چالش‌های اصلی در آشپزخانه‌های مینیمالیستی این است که میز و سینک ظرفشویی را همواره تمیز نگه دارید. این مورد را می توانید با استفاده از تعداد کابینت های مناسب برای ذخیره سازی مواد غذایی و ظروف همواره رعایت کنید.

نظافت و سازماندهی منظم فضای آشپزخانه

نظافت و سازماندهی منظم برای حفظ زیبایی مینیمالیستی ضروری است. این بدان معناست که به طور مرتب ظروف و وسایلی را همواره در جای خودش قرار دهید.

تمیزی آشپزخانه