کابینت آشپزخانه پله‌ای، یکی از طراحی‌های مدرن و جذاب در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که به دلیل زیبایی و کارآمدی، در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. در این نوع طراحی، کابینت‌ها به صورت پله‌پله و با ارتفاع‌های متفاوت قرار می‌گیرند که به آشپزخانه جلوه‌ای پویا و منحصر به فرد می‌بخشد.

کابینت آشپرخانه الکا

کابینت پله ای چیست؟

یکی از مهمترین نکات در مورد کابینت های پله ای که آن ها را از بقیه کابینت ها متمایز می کند، طراحی منحصر به فرد پله ای مانند آن هاست. این تنوع ارتفاع در کابینت آشپزخانه علاوه بر اینکه فضای بیشتری را برای نگهداری وسایل در اختیار شما قرار می دهد امکان تنوع ترکیب و چیدمان را برای شما ایجاد می کند.

علاوه بر این ظاهری متمایز را به آشپرخانه شما می بخشد. یک کابینت پله ای ممکن است از مواد مختلفی چون: چوب، فلز، ام دی اف تهیه شود.

ویژگی‌های کابینت آشپزخانه پله‌ای

کابینت پله ای یک کابینت با ارتفاع متغییر است که این ویژگی سبب تمایز آن نسبت به سایر کابینت ها شده است. این ارتفاع موجب کاربرد متنوع تر این کابینت ها می شود.

طرح پله ای سبب افزایش زیبایی بصری می ود به گونه ای که حس پویایی را به این فضا القا می کند. تنوع ارتفاع حس تناسب بیشتری را به آشپرخانه شما می دهد که این تناسب یکی از اصول مهم طراحی داخلی است. برای اطلاع بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله ی اصول طراحی داخلی آشپرخانه  را مطالعه کنید.

وقتی از فضای طولی آشپرخانه خود به بهترین نحوه استفاده کنید، در واقع فضای ذخیره سازی وسایل خود را چندین برابر کرده اید. این امر سبب دادن نظم بیشتر به آشپرخانه شما می شود.

چه آشپزخانه کوچک داشته باشید چه بزرگ یک کابینت پله ای چیزی است که برای شما قابلیت اجرا دارد. این نوع از کابینت می تواند به راحتی با فضای شما هماهنگ شود.

از آنجا که یک کابینت پله ای دارای فضای داخلی و خارجی متنوعی است، بنابراین مکان هایی که امکان نورپردازی در آن وجود دارد، بسیار گسترده می باشد و می تواند جلوه ی متفاوتی به فضای خانه شما بدهد.

معایب کابینت آشپزخانه پله‌ای

علاوه بر فواید متعددی که می تواند کابینت آشپرخانه پله ای داشته باشد، پیچیدگی در طراحی و نصب آن کار را کمی دشوار می کند. از کابینت ها نیاز به تنظیمات ثانویه و دقیق ارتفاع دارد، نکته ای می تواند کار را در نصب این کابینت ها برای شما آسان کند، استفاده از پایه های کابینت با قابلیت تنظیم ارتفاع است.

قیمت این کابینت ها نیز ممکن است از سایر کابینت ها بیشتر باشد، برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه می توانید مقاله ی قیمت کابینت پله ای را مطالعه کنید.

همچنین تمیز کردن این کابینت ها ممکن است از سایر کابینت ها دشوارتر باشد، زیرا نواحی متعددی برای نشستن گردو غبار، دوده و ذرات چربی در این کابینت ها وجود دارد.

کاربردهای کابینت آشپزخانه پله‌ای

این کابینت ها برای استفاده در آشپرخانه مدرن، کوچک، بزرگ و باز مفید است. اگر دنبال آشپرخانه مدرن با طرح پله ای هستید، پیشنهاد می کنیم مدل ساده و مینیمال کابینت پله ای را انتخاب کنید.

اگر آشپرخانه شما کوچک است و دنبال فضای بیشتری هستید می توانید از طرح های با رنگ روشن کابینت پله ای استفاده کنید که علاوه بر در اختیار گذاشتن فضای بیشتر ظاهر کلی آشپرخانه شما را نیز بزرگتر نشان دهند.

و در نهایت اگر دنبال زدن دکور مهیج برای آشپرخانه هستید طرح های پله ای می توانند دکور خاصی را به شما بدهند.