آیا برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه از میان انبوهی از نمونه ها و نمونه ها مشکل دارید؟

در این مقاله سعی می کنیم که توصیه های حرفه ای خود را در مورد نحوه انتخاب رنگ برای کابینت به شما منتقل کنیم.

مهمترین نکات در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

درک خانواده رنگ ها

بخشی از کلید برای بازسازی آشپزخانه یا طرح رنگ جدید، انتخاب رنگ هایی است که مکمل یکدیگر باشند. برای انجام این کار، درک خانواده های رنگی مفید است. دو دسته اصلی رنگ وجود دارد: رنگ های گرم و رنگ های سرد.

انتخاب رنگ کابینت آشپرخانه

رنگ های گرم

قرمز
قرمز نارنجی
نارنجی
نارنجی-زرد
زرد
زرد-سبز

رنگ های سرد

بنفش قرمز
بنفش
آبی-بنفش
آبی
سبز آبی
سبز

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله تاثیر رنگ در دکوراسیون و آشنایی با علم رنگ و رنگ های مکمل را مطالعه کنید.

رنگ‌های گرم به اتاق انرژی می‌دهند در حالی که رنگ‌های سرد اثر آرامش‌بخش‌تری دارند. حتی رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری نیز در یک خانواده رنگ قرار می گیرند. برخی از رنگ های سفید دارای ته رنگ های گرم و زرد و برخی دارای ته رنگ های سرد و آبی هستند.

مهم نیست که چه رنگ را برای کابینت خود انتخاب می کنید، باید بدانید که در طیف گرم و خنک کجا قرار می گیرد تا تصوری از حال و هوای ایجاد شده داشته باشید.

ترکیب و تطبیق رنگ های گرم و سرد

فرض کنید شما عاشق یک رنگ سرد شده اید: خاکستری تیره با ته رنگ های بنفش ظریف.

آیا این بدان معناست که شما باید سایر انتخاب های آشپزخانه خود را در یک خانواده رنگی انتخاب کنید؟ کانترهای سرد، کف‌پوش بی روح و وسایل با رنگ سرد؟

البته نه!

این یک تصور غلط طراحی است که رنگ‌های گرم فقط با رنگ‌های گرم دیگر جفت می‌شوند و بالعکس.

گاهی اوقات، تضاد رنگ چیز خوبی است – اما بستگی به نحوه انجام آن دارد.

برای ایجاد تعادل مناسب بین گرم و خنک، شما باید شکلی از تکرار را پیاده کنید، یک اصل طراحی که خواستار تکرار یک عنصر از طرح در سراسر فضا است.

آشپزخانه های دو رنگ

آشپزخانه های دو رنگ نمونه ای عالی از این است که چگونه مخلوط کردن و تطبیق دمای رنگ می تواند به نفع شما عمل کند.

یک روند رو به رشد طراحی، رنگ آمیزی کابینت های محیطی با رنگ خنثی سرد و استفاده از چیزی گرم تر و تیره تر برای کابینت های پایه یا جزیره آشپزخانه است.

آشپرخانه با رنگ سرد و جزیره با رنگ گرم

یک طرح رنگی متعادل به شما کمک می کند تا بر عناصر خاصی از طراحی خود تأکید کنید بدون اینکه از زیبایی کلی گرم یا سردی که می خواهید بسازید کم کند.

اندازه و نور

پس از بررسی سطوح موجود در فضای خود، اندازه آشپزخانه و میزان نور طبیعی دریافتی آن را در نظر بگیرید. رنگ روشن‌تر روی کابینت‌های شما احساس بازتر و مطبوع‌تری به فضا می‌دهد که می‌تواند فضای کوچک یا کم نور را بزرگ‌تر کند. از سوی دیگر، رنگ‌های تیره‌تر در فضاهای بزرگ‌تر و با نور مناسب که می‌خواهید ظاهری دراماتیک‌تر ایجاد کنید، بهتر عمل می‌کنند.

چند رنگ

به طور کلی، اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بهتر است کابینت‌های خود را با یک رنگ تک رنگ بچسبانید، زیرا این کار باعث بزرگ‌تر شدن فضا می‌شود. کابینت های دو رنگ، با یک رنگ پایین و یکی از بالا، اساسا آشپزخانه شما را به دو نیم می کند، که می تواند فضای کوچک را حتی کوچکتر کند.

برای آشپزخانه‌های بزرگ‌تر که می‌خواهید یک رنگ ثانویه اضافه کنید، توصیه می‌کنیم یک جزیره یا کابینت‌های پایینی را رنگ کنید. آشپزخانه هایی با کابینت های تمام طول (یعنی از کف تا سطح بالایی) همیشه بهترین گزینه برای طرح های رنگی دو رنگ نیستند.