سینک های آشپزخانه نقش مهمی در تعیین سبک و کارایی فضای آشپزی شما دارند. از طرح‌های براق که به‌طور یکپارچه با میزهای مدرن ترکیب می‌شوند تا سینک‌های کلاسیک و همه کاره، که ترکیبی از زیبایی‌شناسی و کاربردی بودن را ارائه می‌دهد. سینک یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است.

بنابراین علاوه باید سینکی انتخاب کنید که با فضای کلی آشپزخانه شما ست باشد، به کاربرد راحت و کارآیی بالای آن هم هنگام انتخاب فکر کنید. در این مقاله قصد داریم انواع سینک ظرفشویی و کاربرد هر کدام را برای شما شرح دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع سینک ظرفشویی

انواع مدل سینک آشپزخانه

1- سینک هم سطح

سینک‌های هم سطح که اغلب سینک‌های پایه نامیده می‌شوند، به دلیل ظاهر براق و یکپارچه‌شان محبوبیت پیدا کرده‌اند. این سینک ها در زیر سطح کانتر نصب می شوند، به این معنی که هیچ لبه قابل مشاهده ای در اطراف لبه های سینک وجود ندارد. این طراحی زیبایی تمیزی ایجاد می کند و پاک کردن ضایعات مواد غذایی را مستقیماً در سینک بدون مانع آسان تر می کند.

2- سینک توکار

این نوع سینک طراحی کلاسیک و کاربردی را ارائه می‌دهند. این سینک ها با انداختن آنها در فضایی که در کابینت برش خورده است، نصب می شوند. لبه سینک پهن تر از دهانه ی آن است . این رینگ بر روی پیشخوان قرار می گیرد و ثبات را ایجاد می کند و از سقوط سینک جلوگیری می کند.

لبه با سیلیکون مهر و موم شده است تا مانعی در برابر نشت آب ایجاد کند. سینک های ظرفشویی به دلیل نصب ساده خود شناخته شده اند و به دلیل دوام و سهولت در تعمیر و نگهداری، در بسیاری از آشپزخانه ها انتخاب رایجی هستند.

بیشتر بدانید: هوشمندسازی خانه

سینک توکار

3- سینک ظرفشویی تک لنگه یا یک قلو

این نوع سینک ها یک دسته کلی از سینک های آشپزخانه هستند که هم می تواند شامل سینک های مزرعه و هم سینک های داخل پیشخوان باشد. این نوع سینک حوضه تقسیم بندی ندارد.

مزایای این سینک ها: سینک های ظرفشویی تک لنگه به اندازه کافی بزرگ است که می تواند وسایل بزرگ مانند قابلمه های بزرگ یا سینی فر را به راحتی بشورید. لگن تکی سینک برای خانه های با ظرفیت زیاد بسیار ایده آل است.

نکات منفی این سینک ها این است که برای داشتن یک ناحیه خشک کن در کنار سینک آماده باشید، زیرا سینک های تک لگن جایی برای این کار ندارند. فضای بزرگ ممکن است کار را برای شستشو و آبکشی سخت تر کند.

4- سینک های مزرعه ای

این سینک حس نوستالژی و جذابیت را القا می کنند. سینک ظرفشویی مزرعه ای با طراحی عمیق و جلوی تمام شده که فاقد لبه هستند مشخص می شوند. متمایزترین ویژگی برآمدگی به سبک پیش بند گرد است که فراتر از میز و کابینت گسترش می یابد و تأثیر بصری منحصر به فردی ایجاد می کند.

سینک های مزرعه ای بسیار کاربردی است، زیرا حوضچه عمیق آنها می تواند به راحتی قابلمه ها و تابه های بزرگ را در خود جای دهد. در حالی که آنها یک انتخاب نمادین برای آشپزخانه های سبک خانه های کشاورزی هستند، جذابیت همه کاره آنها به آنها اجازه می دهد تا به طور یکپارچه با طرح های صنعتی مدرن ترکیب شوند.

سینک ظرفشویی

5-سینک گوشه ای یا کنج

سینک گوشه آشپزخانه دارای حوض های دوتایی است که در زوایای قائمه با یکدیگر قرار گرفته اند. برخی از سینک های گوشه ای به اندازه کافی فاصله دارند که یک منطقه خشک کن تعبیه شده در قسمت مرکزی داشته باشند.

سینک های گوشه ای هوشمندانه از هدر رفتن فضاهای بلااستفاده در آشپزخانه های کوچک جلوگیری می کنند.

باتوجه به اینکه این سینک ها طرفداران کمی دارند، بنابراین یافتن آنها سخت است و نسب به سایر سینک ها گران تر هستند.

همچنین این سینک ها نیاز به برش های سفارشی دارند. و با توجه به نوع برشی که روی سنگ یا سطح اصلی پیشخوان زده می شود، باعث کاهش استحکام این سطح ها می شوند.

انتخاب مواد سینک

مواد مختلف و ترجیحات تمیز کردن می تواند بر انتخاب مواد و ظاهر سینک شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، سینک های فولادی ضد زنگ برای میزهای گرانیتی بهترین هستند و سینک های چینی راحت تر از بقیه سینک ها تمیز می شوند.

سینک‌های چدنی بادوام‌ترین و گران‌ترین سینک‌ها هستند و زیبایی‌شناسی بسیار منحصربه‌فردی دارند که ممکن است با همه سبک‌ها مناسب نباشد. سینک های مسی به همان اندازه منحصر به فرد و گران هستند، با این حال، این نوع سینک ها بادوام نیستند.

اگر به دنبال ماده ای با مقاومت حرارتی بالا، نگهداری آسان و طول عمر بالا هستید، سنگ یا خاک نسوز را در نظر بگیرید.