جزیره آشپزخانه به عنوان یک فضای کاربردی، نقش اساسی در زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه ایفا می‌کند. در دنیای امروز، طراحان خلاق دکوراسیون داخلی به طراحی مدل‌های متنوعی از این جزیره‌ها پرداخته‌اند. اگر شما نیز به دنبال ایده‌های جدید برای طراحی این بخش از آشپزخانه خود هستید، با ما همراه شوید تا با پنج تا از بهترین مدل جزیزه آشپزخانه مدرن را بشناسید.

مدل جزیزه آشپزخانه مدرن چیست؟

در این جا قصد داریم چند مدل جزیزه ی آشپزخانه جدید را به شما معرفی کنیم و درباره ی مزایای و معایب هر کدام توضیح دهیم تا شما با توجه به شرایط آشپزخانه ی خود بتوانید انتخاب بهتری را برای داشتن یک مدل جزیزه آشپزخانه مدرن داشته باشید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1- جزیزه آشپزخانه ال شکل

جزیره آشپزخانه به شکل ال، یکی از مدل جزیزه آشپزخانه مدرن است که به صورت یک حرف L در داخل فضای آشپزخانه قرار می‌گیرد. این نوع جزیره‌ها عمدتاً دارای فضای بزرگتری نسبت به جزیره‌های مستطیلی یا گرد هستند و از لحاظ کاربردی، قابلیت ها و کاربردهای متنوع تری دارند.

یکی از کاربردهای اساسی جزیره آشپزخانه ال شکل، ایجاد یک فضای کاری مناسب است، همچنین مکانی برای گردهم آمدن خانواده و دوستان در کنار یکدیگر می‌باشد.  طراحان داخلی مختلف، از تنوع بالایی در طراحی جزیره‌های ال شکل بهره می‌برند. همچنین می‌توانند از مواد مختلفی نظیر چوب، سنگ، یا فلز در ساخت این جزیره‌ها استفاده کنند.

با توجه به اینکه جزیره آشپزخانه ال شکل از دو طرف به دیوار متصل است، این نوع جزیره معمولاً به راحتی با ابعاد و فضای موجود در آشپزخانه تطابق پیدا می‌کند. به طور کلی، جزیره آشپزخانه ال شکل به عنوان یک انتخاب جذاب و کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه مطرح می‌شود.

بیشتر بدانید:بهترین انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه را بشناسید

عکس جزیزه ال

 

2-جزیره گالی استایل

جزیره آشپزخانه مدل گالی استایل یکی از ساده‌ترین طرح‌های است که در سبک کلاسیک طراحی می‌شود. این نوع جزیره‌ها به خوبی برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب هستند و بهتر است برای فضاهای کوچک تر اجرا نشوند. این جزیره‌ها به طور عمده دارای بخش‌هایی جهت قرار دادن وسایل مورد نیاز می‌باشند و یک مکان مناسب برای قرارگیری چند صندلی دارند. بنابراین، می‌توان گفت که از سبک گالی استایل می‌توان به عنوان یک جزیره همه کاره یاد کرد که به ترتیب وظایف مختلف آشپزخانه را فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید: مزایای پایه کابینت آلومینیومی

گال استایل

3- جزیزه آشپزخانه یو شکل

جزیره آشپزخانه U شکل یکی از ویژگی های رایج مدل جزیزه آشپزخانه مدرن است. فضای کمتری نسبت به یک جزیره مستطیلی اشغال می‌کند و به آشپز کمک می‌کند تا به یکباره کل فضای کار را نگاه کند. این چیدمان دارای کابینت، میز و وسایل داخلی در سه طرف است، با طرف چهارم باز مانده یا دارای یک درب ورودی یا بازشونده. در فضاهای بزرگتر با عرض کافی، آشپزخانه های U شکل اغلب با یک جزیره یا صندلی مستقل تجهیز می شوند.

فضای U شکل آشپزخانه

4- جزیره آشپزخانه گرد و منحنی

تحقیقات نشان داده است که انحنا باعث ایجاد احساسات خوشایند می شود و مردم منحنی ها را به خطوط مستقیم ترجیح می دهند. بنابراین جزیزه های گرد و منحنی القا کننده ی حس آرامش بیشتری در محیط آشپزخانه هستند. بنابراین شاهد افزایش منحنی ها در طراحی، در دیوارها، معماری، مبلمان و البته در آشپزخانه به شکل کابینت و جزیره هستیم. در طراحی این گونه از جزیره‌ها، معمولاً سینک ظرفشویی در جزیره قرار می‌گیرند و اجاق گاز در بخشی از کابینت‌های متصل به دیوار جاگذاری می‌شود. این جزیزه ها سبب می شوند که در هنگام ظرف شستن یا انجام کارهای آشپزخانه بتوانید از چشم انداز بیشتری از خانه بهره مند شوید.

جزیره آشپزخانه گرد

5- جزیزه آشپزخانه دو طبقه

اگر به دنبال استفاده از پیشخوان آشپزخانه برای ایجاد یک فضای خاص برای غذا خوردن و آشپزی هستید، مدل دو طبقه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. این جزیره‌ها از دو بخش با ارتفاع‌های متفاوت تشکیل شده‌اند. بخشی که ارتفاع کمتری دارد، امکان فعالیت‌های پخت و پز در حالت ایستاده را برای شما فراهم می‌سازد.

در طبقه پایین جزیره، می‌توانید ابزارهای آشپزخانه را آماده و دسترسی پذیر نگه دارید، بنابراین همواره به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در اینجا می‌توانید مواد اولیه را آماده کنید و از امکانات ایجاد فضایی مناسب برای تهیه غذا بهره‌مند شوید.

طبقه‌ی بالای جزیره با ارتفاع بیشتر، به شما این امکان را می‌دهد که در آنجا غذاهای خود را سرو کنید. این فضا می‌تواند به عنوان یک منطقهٔ تخصصی برای خوردن مهمانان یا حتی یک فضای نشستن غیررسمی تبدیل شود. همچنین، در صورت داشتن صندلی‌های مناسب، این فضا به عنوان یک نقطهٔ اجتماعی گرم و دوستانه نیز عمل می‌کند. استفاده از جزیره دو طبقه نه تنها کارآیی آشپزخانه را افزایش می‌دهد بلکه به شما این امکان را می‌دهد که فضا را با توجه به نیازهای خود سفارشی سازی کنید.