لولا آرام بند کابینت نوعی لولا هستند که برای کاهش صدای ناشی از بسته شدن درها و کابینت ها طراحی شده اند. آنها از مکانیزم فنری استفاده می کنند که سرعت بسته شدن کشو یا کابینت را کاهش می دهد و  در نتیجه صدای کوبیدن و  سایر صداهای بلند را کاهش می دهد.

لولا آرام بند کابینت چیست؟

لولا با بسته شدن نرم یک لولای کابینت است که با یک وسیله مکانیکی نصب شده است که امکان بسته شدن کمد بدون برخورد درب به قاب را فراهم می کند. از آنجایی که لولا باعث حرکت آهسته تر در باز و بسته شدن در می شود، صدایی که در انواع دیگر لولاهای کابینت رایج است را نیز از بین می برد.

لولاهای کابینت آشپزخانه در انواع، سبک ها، پوشش ها و ویژگی ها متفاوت است. صرف نظر از نوع سخت افزار کابینت که نیاز دارید، می توانید آن را به صورت آنلاین یا در هر فروشگاه لوازم خانگی پیدا کنید. لولاها با وجود اینکه جزء مهمی در ایمن نگه داشتن محتویات کمد هستند، اغلب توسط بسیاری از صاحبان خانه نادیده گرفته می شوند.

صرف نظر از اینکه آیا می خواهید آشپزخانه خود را بازسازی کنید یا خدمات زیباتر بازسازی کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید، یکی از بهترین انواع لولاها که قطعاً باید امتحان کنید، لولای با بسته شدن نرم است.

لولا آرام بند کابینت

فواید استفاده از لولا آرام بند کابینت

1-عمر کابینت های خود را افزایش دهید

لولاهای بسته نرم به کاهش آسیب‌های وارده به کابینت‌ها مانند ساییدگی و پارگی قاب کمد کمک می‌کنند. همچنین می‌تواند استرس و اصطکاک را هنگام جابجایی درها به حداقل برساند و کابینت شما را برای سال‌های آینده بادوام‌تر کند.

2-می تواند درب کابینت ایمن تری ارائه دهد

استفاده از درب‌های کابینت اغلب برای بزرگسالان بی‌خطر است، اما کودکان بی‌احتیاط می‌توانند در برخی موارد با فشار دادن انگشتان خود به خود آسیب برسانند. با لولاهای بسته نرم، درها به آرامی بسته می شوند و به طور قابل توجهی احتمال آسیب دیدگی را برای همه کاهش می دهند. علاوه بر این، بسته شدن درهای کابینت ممکن است محتویات کابینت را مختل کند، که در صورت نگهداری اقلام سنگین یا شکننده می تواند خطر دیگری ایجاد کند.

3-محیط آشپزخانه آرام تر را ترویج دهید

درهای کابینت که صدای جیرجیر تولید می کنند که ممکن است در شب باعث آزار سایر اعضای خانواده شما شود. اگر به چیزی از کمدها نیاز دارید، مطمئن باشید که درهای شما بی‌صدا می‌لغزند تا دیگر وسایل شما را محکم کنند.

4-می تواند به زیبایی کابینت شما اضافه کند

در حالی که سخت افزار معمولاً بر ظاهر کلی کابینت ها تسلط ندارد، لولاهای بسته نرم یک هدف همه کاره را ارائه می دهند، به این معنا که به معرفی ظرافت در ساخت کابینت شما کمک می کند. حرکت ساده درها باعث می شود کمد شما نسبت به نمونه های معمولی خود مجلل تر به نظر برسد.

5-می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد

تفاوت لولا آرام بند و لولاهایی که به طور خودکار بسته می شوند

گام اول انتخاب سخت افزار کابینت، انواع مختلفی از لولاها در بازار موجود است. دو مورد از محبوب ترین انواع لولاهای کابینت لولای آرام بند و خودبسته هستند. هر دو دارای مزایا و معایبی هستند، بنابراین مهم است که تفاوت های آنها را درک کنید تا هنگام انتخاب لولا برای پروژه خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. در اینجا، تفاوت های بین لولاهای آرام بند و خود بسته را توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد مطالعه: رنگ نانو چیست و چه کاربردی دارد؟

آشپزخانه و لولا

لولا آرام بند

لولاهای Soft-close نوعی لولا هستند که برای کاهش صدای ناشی از بسته شدن درها و کابینت ها طراحی شده اند. آن‌ها از مکانیزم فنری استفاده می‌کنند که سرعت بسته شدن کشو یا کابینت را کاهش می‌دهد و صدای کوبیدن و سایر صداهای بلند را کاهش می‌دهد. بسیاری از برنامه ها از لولاهایی با بسته شدن نرم استفاده می کنند، مانند کابینت آشپزخانه، روشویی حمام، مراکز سرگرمی، کمد و غیره.

یکی از مزیت های اصلی لولاها آرام بند میزان صدای آنهاست. آنها به کابینت ها و درها اجازه می دهند که بی سر و صدا بسته شوند بدون اینکه مزاحم دیگری در خانه شما ایجاد شود. علاوه بر این، این لولاها به دلیل سرعت پایین‌تر بسته شدنشان، می‌توانند هنگام بسته شدن اشیاء سنگین‌تر مانند کتاب یا ظروف در داخل کابینت یا کشو، از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری کنند. فنرهای درون آنها نیز کشش بیشتری دارند و آنها را از لولاهای استاندارد قوی‌تر می‌کند، بنابراین به سرعت فرسوده نمی‌شوند.

لولاهای خود بسته

لولاهای خود بسته نوعی لولا هستند که برای بسته شدن خودکار درب یا کابینت هنگام باز کردن آن طراحی شده اند. آنها از مکانیزم داخلی استفاده می کنند که با باز شدن کشو یا کابینت درگیر می شود، سپس به آرامی کشو/کابینت را پس از رها شدن می بندد. این ویژگی آن‌ها را برای برنامه‌هایی ایده‌آل می‌کند که می‌خواهند دسترسی بدون دست داشته باشند، مانند آشپزخانه و حمام. به این ترتیب، دیگر لازم نیست پس از استفاده به یاد داشته باشید که کابینت ها را ببندید.

مزیت اصلی لولاهای خود بسته راحتی آنهاست. آنها باز و بسته کردن درها و کابینت ها را بسیار آسان تر می کنند، به خصوص اگر دستان شما پر باشد. علاوه بر این، از آنجایی که این لولاها همه کار را انجام می دهند، می توانند به کاهش سایش سایر قسمت ها، مانند دستگیره ها یا دستگیره ها که معمولاً برای باز و بسته کردن آنها استفاده می کنید، کمک کنند.

تفاوت ها

تفاوت اصلی لولاهای Soft-close و self-close در مکانیسم های بسته شدن آنها است. لولاهای آرام بند از مکانیزم فنری برای کاهش سرعت بسته شدن کشو یا کابینت استفاده می کنند، در حالی که لولاهای خودبسته دارای مکانیزم داخلی هستند که با باز شدن کشو یا کابینت درگیر می شوند و پس از رها شدن به آرامی  بسته می کنند.  در حالی که لولاهای خودبسته به خودی خود درها یا کشوها را می بندند، لولاهای آرام بند همچنان نیاز دارند که کابینت یا کشو را به صورت دستی ببندید.

تفاوت عمده دیگر سطح نویز است. لولا آرام بند به طور خاص طراحی شده اند تا هنگام بسته شدن بی صدا باشند و صداهای بلند ناشی از کوبیدن را کاهش دهند. از سوی دیگر، لولاهای خود بسته به اندازه لولاهای بسته نرم آرام نیستند، به این معنی که ممکن است صدای بیشتری در این نوع سخت افزار وجود داشته باشد.

اکنون که تفاوت های اصلی بین لولاهای خود بسته و آرام بند را می دانید، می توانید گزینه ایده آل را برای کابینت ها و کشوهای خود انتخاب کنید.