اگر هنگام آشپزی میل به داشتن آشپزخانه ای با فضای دلبازتر دارید. و دوست دارید قلب خانه شما احساس خوشایندی داشته باشد، یک آشپزخانه باز می تواند این امکان را برای شما ایجاد کند. آشپزخانه های اپن حس تسلط بیشتری را به فضای داخلی خانه برای شما ایجاد می کنند.

باز کردن فضای خانه و طراحی اپن آشپزخانه یک کار ظریف است که می تواند دردسرهای رو برای شما ایجاد کند اگر با اصول طراحی و فضاسازی های اطراف به خوبی آشنا نباشید. در این مقاله ما قصد داریم ایده هایی جذاب برای طراحی اپن آشپزخانه و روش های دیزاین کردن فضاهای مجاور به منظور فضاسازی کاملتر را برای شما شرح دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طراحی اپن آشپرخانه

اصول مهم در طراحی اپن آشپرخانه

در حالی که یک آشپزخانه اوپن باید به اتاق‌های دیگر خانه شما اشراف داشته باشد، استفاده از جزئیات طراحی ظریف می‌تواند به تمایز هر یک از فضاها کمک کند و به آن‌ها اجازه دهد منحصر به فرد باشند.

یک فرش زیبا به عنوان یک جداکننده بصری برای ایجاد یک منطقه منحصر به فرد یا غذاخوری مجزا در پلان طبقه شما می تواند این تمایز را ایجاد کند. تغییر در نور آویز نیز می تواند منطقه ی اپن را منحصر به فردتر کند. آویزهای روی جزیره آشپزخانه که با نورپردازی فضای ناهارخوری متفاوت است، نشانه بصری ظریفی است که نشان می دهد این اتاق ها با وجود نزدیک بودن، متفاوت هستند.

بهترین نکات برای طراحی خانه شامل آشپرخانه اوپن

عناصر طراحی را تکرار کنید

حتی اگر هیچ دیواری بین آشپزخانه و اتاق های دیگر خانه شما وجود نداشته باشد، این فضاها همچنان می توانند از هم گسیخته شوند. با این حال، اضافه کردن تکرار جزئیات طراحی به اتاق ها کمک می کند تا از نظر بصری به هم متصل شوند.

در این فضا، کانترهای تکراری آبشاری و نورپردازی آویز در جزیره و منطقه غذاخوری و همچنین تکرار همان سایه آبی این فضاها را به هم متصل می کند. در خانه شما، این  موضوع می تواند با رنگ ها، بافت ها و دکوراسیون تکراری ظریف تر باشد.

افزودن موارد بیشتر به جزیره آشپزخانه

به جای فشار دادن چند صندلی به سمت جزیره آشپزخانه، این عنصر کلیدی آشپزخانه را با قرار دادن عناصر ضروری در داخل و اطراف جزیره به کار ببرید.

یک صفحه آشپزخانه، سینک ظرفشویی و منطقه آماده سازی غذا در بالای جزیره این فضا را چند منظوره می کند. افزودن یخچال نوشیدنی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو و همچنین راه حل های ذخیره سازی منحصر به فرد، فضای اطراف آشپزخانه را آزاد می کند و جزیره شما را کاملا متحول می کند.

بیشتر بدانید: بهترین جنس پایه کابینت

افزودن اجزا به جزیزه آشپزخانه

رعایت جزییات در طراحی اپن آشپرخانه

برداشتن دیوارها از آشپزخانه به این معنی است که فضای دیوار اضافی برای آویزان کردن چندین دکور ندارید. با این حال، با جزئیات طراحی ظریف مانند لایه‌های پشت کاشی زیبا، ترکیب رنگ‌ها و مواد برای کابینت‌ها و سخت‌افزارهای رنگارنگ، همه راه‌هایی برای جان بخشیدن به یک اتاق هستند، می‌توانید رنگ را اضافه کنید و آن را به فضایی خوب طراحی و تاثیرگذار تبدیل کنید.

طراحی اپن آشپزخانه برای آشپرخانه کوچک

حتی آشپزخانه هایی با متراژ کمتر می توانند از طراحی باز بهره ببرند. پایین کشیدن یک دیوار می تواند دو اتاق کوچک شلوغ را اشغال کند و فضای قابل استفاده بزرگتری ایجاد کند. همه عناصر طراحی مشابهی که در آشپزخانه‌های باز بزرگ‌تر استفاده می‌شوند، در این اتاق‌های کوچک‌تر می توانند به خوبی استفاده شوند، اما شما ممکن است بخواهید برای استفاده بیشتر از فضا مبلمان را کوچکتر و جمع و جورتر انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: کابینت پلی اورتان

اپن آشپرخانه کوچک

انتخاب نوع کابینت از اهمیت زیادی برخوردار است

بهتر است کابینت خود را از کف تا سقف انتخاب نکنید اینکار فضای آشپزخانه شما را شلوغ می کند، یا زیبایی طرح کابینت را از بین می برد. در عوض، قفسه‌های باز را انتخاب کنید تا ظاهری زنده‌تر و مشخص تر در فضا ایجاد کنید. کابینت های پایینی که با قفسه های آهنی مشکی در بالا مخلوط شده اند، سبکی مدرن و صنعتی به این آشپزخانه می بخشد. همچنین، اجازه ندهید جزیره شما فقط یک قطعه چوب باشد. فضای زیر میز  جزیره را با کشوها و قفسه ها قابل استفاده طراحی کنید.