آشپزخانه اغلب مهم ترین قسمت خانه شماست. فضای آشپزخانه به عنوان یک محیط گرم و صمیمی برای همه افراد خانواده است. در طراحی آشپزخانه باید موارد زیادی را در نظر بگیرید و رنگ کابینت آشپزخانه در بین آنها اهمیت بالایی دارد.

هنگامی که نوبت به انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه می رسد، مهم است که این کار را با در نظر گرفتن طول عمر  آشپزخانه خود انجام دهید.ما در این مقاله قصد داریم به روزترین رنگ کابینت آشپزخانه را به شما معرفی کنیم تا با اهمیت رنگ و زیبایی آن بیشتر آشنا شوید.

رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه

آشنایی با به روزترین رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ‌های کلاسیک و خنثی هرگز  قدیمی نمی شوند. اما گزینه‌های جذابتر برای رنگ کابینت آشپزخانه رنگ های تندتر – مانند آبی تیره و سبز خاکی است. پالت رنگ برای انتخاب به عنوان به روزترین رنگ کابینت آشپرخانه بسیار متنوع است. بنابراین در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه دقت کنید تا بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید.

رنگ سبز برای کابینت آشپزخانه

یکی از به روزترین رنگ ها برای کابینت آشپرخانه شما رنگ سبز است، با توجه به اینکه سبز رنگ سال است، انتخاب رنگ سبز برای کابینت می تواند بر جذابیت بیفزاید. رنگ سبز طیف وسیعی از رنگ ها را شامل می شود که می تواند آشپزخانه شما را به روز و خواستنی تر کند. بنابراین اگر با انتخاب رنگ های جذاب برای کابینت آشپزخانه مشکلی ندارید، اولین پیشنهاد ما سبز است.

رنگ سبز کمک می کند، آشپرخانه خود را به روز و آرامش بخش کنید.انواع رنگ های سبزی که می توانید برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید، شامل موارد زیر هستند.
سبز ملایم و پاستلی: این رنگ فضایی آرام و ملایمی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند. این نوع سبز می‌تواند با چوب طبیعی یا رنگ‌های سفید و بژ ترکیب شده و جلوه‌ای مدرن و در عین حال گرم داشته باشد.

سبز تیره (زمردی یا سبز جنگلی): حس لوکس و عمیقی به آشپزخانه شما می‌دهد. این رنگ به خوبی با فلزات طلایی یا برنجی در دستگیره‌ها و وسایل تزیینی ترکیب می‌شود و فضای آشپزخانه را شیک و مدرن جلوه می‌دهد.

سبز زیتونی: این رنگ با ترکیب با رنگ گرم و خاکی به آشپزخانه حس طبیعی و ظرافت می‌بخشد و می‌تواند با رنگ‌های گرم دیگر مانند قهوه‌ای، کرم یا بژ ترکیب شود.

رنگ آبی برای کابینت آشپزخانه

رنگ های آبی ملایم می تواند ظاهری جذاب و خواستنی به فضای داخلی آشپزخانه شما ببخشند. از آبی ملایم تا آبی کاربونی طیف رنگی متعددی از آبی وجود دارد که به صورت تکی یا ترکیب با سایر رنگ ها می توانید برای کابینت آشپرخانه خود در نظر بگیرید تا به روزترین رنگ کابینت آشپزخانه را داشته باشید.

آبی پاستلی و روشن: این نوع آبی فضایی سبک به آشپزخانه می‌بخشد و باعث می‌شود آشپزخانه بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. ترکیب آن با رنگ‌های سفید، کرم، یا چوب طبیعی حس آرامش و مدرن‌تری را القا می‌کند. برای آشنایی بیشتر با سبک مدرن پیشنهاد می کنیم مقاله ی ویژگی های دکور خانه مدرن را مطالعه کنید.

آبی دریایی (ناوی): این رنگ عمیق و شیک، ظاهری لوکس و دراماتیک به آشپزخانه می‌دهد. آبی دریایی به‌خوبی با فلزات مانند استیل، نقره‌ای یا برنجی ترکیب می‌شود و جلوه‌ای مدرن و باشکوه ایجاد می‌کند.

ترکیب آبی طوسی: تلفیق این دو رنگ آبی با طوسی فضایی مدرن و صنعتی به وجود می‌آورد. این ترکیب به‌ویژه در آشپزخانه‌های معاصر با کف‌پوش‌های بتنی یا سنگی بسیار جذاب است و با دستگیره‌ها و جزئیات فلزی تکمیل می‌شود. اگر به دنبال ایجاد هارمونی در آشپزخانه خود می توانید مقاله ی دکور آشپرخانه مدرن را مطالعه کنید.

آبی فیروزه‌ای یا آبی تیره: این طیف‌ رنگی حس گرما و صمیمیت را به فضا اضافه می‌کنند. آبی تیره با رنگ‌های چوبی گرم یا جزئیات طلایی، جلوه‌ای کلاسیک و پیچیده ایجاد می‌کند. با کابینت کلاسیک می توانید در مقاله ی  کابینت کلاسیک و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

کابینت زغالی یا مشکی

اگر نگران تیره شدن فضای داخلی آشپزخانه خود نیستید، کابینت زغالی می تواند یک رنگ ایده آل برای شما باشد. مشکی جذابیت زیادی را برای فضای داخلی آشپزخانه شما ایجاد می کند. اگر نگرانی تیرگی فضا هستید می توانید به ترکیب رنگ مشکی و سفید فکر کنید.

این ترکیب جذاب علاوه بر بخشیدن جلوه ی بصری بیشتر به فضای داخلی آشپزخانه شما، تیرگی فضا را کاهش می دهد و زیبای را دوچندان می کند.

بیشتر بدانید: قیمت پایه کابینت فلزی

کابینت مشکی

به روزترین رنگ کابینت آشپرخانه خاکستری

خاکستری یک رنگ خنثی است که قابلیت ترکیب با سایر رنگ ها را داراست. ترکیب رنگ خاکستری با رنگ های مشکی و کرم به بهبود فضای داخلی آشپزخانه و جلوه بخشیدن آن کمک می کند.

رنگ‌های زیادی در دسته رنگ‌های خنثی گرم وجود دارد، از بژ تا خاکستری، مایل به قرمز تا صورتی ملایم، که همگی ظاهری آرام و مطبوع را ایجاد می‌کنند و در عین حال حسی خانگی و دلپذیر را در آشپزخانه شما تضمین می‌کنند.

کابینت‌های دو رنگ که از رنگ‌های مکمل یا متضاد برای جلوه بخشیدن بیشتر به فضای آشپزخانه استفاده می شود، نیز محبوبیت زیادی دارند. برای استفاده از این سبک در طراحی آشپزخانه خود می توانید از رنگ های متفاوت برای کابینت پایین و بالای آشپرخانه استفاده کنید و جذابیت بصری و عمق را به فضای آشپزخانه بیفزایید.

نکاتی که برای انتخاب رنگ کابینت آشپرخانه باید در نظر بگیریم؟

رنگ کابینت آشپزخانه را متناسب با اندازه فضای خود انتخاب کنید. آیا آشپزخانه شما بزرگ، کوچک یا بین این دو مورد است؟ این یک فاکتور کلیدی است که باید در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه در نظر گرفت.

اگر آشپزخانه بزرگی دارید، انتخاب های بیشتری دارید و می توانید رنگ های روشن و تیره را انتخاب کنید. کابینت‌های تیره چشم‌نوازتر به نظر می‌رسند، فضا را جذاب تر می کند، در حالی که کابینت‌های روشن ظاهری ساده به فضا می بخشند.

اما برای آشپزخانه‌های کوچک‌تر، رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کنند و می‌توانند فضای را تنگ‌تر نشان دهند. به همین دلیل انتخاب رنگ روشن تر یک حرکت هوشمندانه است. اگر رنگ تیره را برای کابینت آشپزخانه خود مشخص می کنید، آشپزخانه شما فشرده تر و کوچکتر به نظر می رسد، به خصوص اگر نور زیادی وجود نداشته باشد. در این حالت باید با نورپردازی مناسب برای فضا این ضعف را برطرف کنید.

حال و هوای مورد نظر خود را با رنگ کابینت آشپزخانه خود بشناسید.

آیا می خواهید آشپزخانه ای شیک ، فضایی آفتابی و روشن داشته باشید یا حسی مدرن تر و تازه تر؟ حال و هوایی که می خواهید با رنگ کابینت آشپزخانه خود به دست آورید از جمله فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید. گزینه های زیادی وجود دارد، از سفید و سیاه تا سبز، آبی، قرمز، خاکستری، زرد و غیره. هر رنگ جلوه متفاوتی ایجاد می کند.

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که رنگ‌ها تأثیرات عاطفی دارند که بر احساسات و خلق و خوی تأثیر می‌گذارند. اگر حال و هوای خاصی دارید که می‌خواهید به آن برسید، مهم است که رنگی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با آن هماهنگ است یا آن حس را برای شما ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله ی تاثیر رنگ در دکوراسیون را مطالعه کنید.

به عنوان مثال، رنگ خاکستری می تواند منجر به احساس آرامش شود، در حالی که قرمز محرک است و جذابیت بصری را اضافه می کند. از سوی دیگر، آبی زمانی که سایه تیره‌تری دارد، می‌تواند حس درام را به شما منتقل. با این حال، وقتی رنگ های روشن را انتخاب می کنید، احساس تمیزی و تازگی در فضا ایجاد می کنند. زرد در رنگ ها روشن و نیروبخش است و در سایه های ظریف تر گرم و آرامش بخش است.

از طرف دیگر، رنگ سفید همیشه یک رنگ کابینت آشپزخانه جاودانه است و می تواند پس زمینه ای خنثی برای افزودن رنگ به قسمت های مختلف و دیگر آشپزخانه شما باشد. بنابراین با هر سبک خانه ای، از سنتی و کلاسیک گرفته تا مدرن و امروزی، انتخاب رنگ می تواند جلوه ی زیبایی به فضای شما ببخشد.

 به سبک آشپزخانه خود نگاه کنید.

اگر آشپزخانه شما فوق مدرن است، کرم یا عاج ممکن است بهترین انتخاب برای ترکیب با فضای مدرن تر نباشد. با این حال، این رنگ ها در یک آشپزخانه سنتی عالی هستند. برای فضاهای مدرن، رنگ های سفید یا پررنگ یک انتخاب عالی است.

اگر قصد ندارید در بقیه آشپزخانه خود تغییری ایجاد کنید، باید رنگ دیوارها، کف و میزهای آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید. اگر دیوارهای سفید و کف سفید دارید، کابینت های سفید با هم ترکیب می شوند و ملایم به نظر می رسند. در عوض، کمی رنگ به کابینت آشپزخانه خود اضافه کنید. حتی یک خاکستری یا آبی روشن کنتراست زیبایی را ارائه می دهد.

از طرف دیگر، اگر کف، دیوارها و پیشخوان شما تیره است، رنگ تیره روی کابینت‌ها باعث می‌شود آشپزخانه شما فضا را کوچکتر نشان دهند. در این صورت، کابینت های خود را با رنگ روشن تر رنگ آمیزی کنید.

 نمونه رنگ ها را به آشپزخانه خود بیاورید

قدرت دیدن رنگ کابینت را در آشپزخانه واقعی خود دست کم نگیرید. نورپردازی و همچنین سایر رنگ های موجود در فضا، تاثیر زیادی در ظاهر هر آشپزخانه ای خواهد داشت. ممکن است یک رنگ را در فروشگاه دوست داشته باشید و زمانی که آن را به خانه می آورید از آن ناامید شوید.

علاوه بر این، هنگامی که بین چند رنگ برای به روزترین کابینت آشپرخانه خود مردد هستید، ایده خوبی است که یک بلوک کوچک از هر رنگ را روی دیوار خود قرار دهید. این کار به تصمیم گیری شما کمک می کند.

 با یک متخصص مشورت کنید.

هنگامی که برای انجام کار نقاشی کابینت آشپزخانه خود با یک حرفه ای کار می کنید، آنها می توانند شما را در این فرآیند راهنمایی کنند و مزایا و معایب رنگ های مختلف را که با فضای منحصر به فرد شما مرتبط هستند، توضیح دهند.  افراد متخصص همچنین می توانند مقداری از استرس فرآیند تصمیم گیری را از بین ببرند، بنابراین در نهایت رنگ کابینت آشپزخانه را انتخاب می کنید که خوشامد، الهام بخش و مطابق با سلیقه شما باشد.

به خاطر داشته باشید که باید رنگ کابینت آشپزخانه مورد علاقه خود را انتخاب کنید – رنگی که باعث می شود احساس راحتی، آرامش و شادی داشته باشید. تنها در این صورت است که واقعاً از تغییرات آشپزخانه خود لذت می برید و به شما امکان می دهد از گذراندن زمان در فضا آن لذت ببرید.