در این مقاله قصد داریم ایده های جذاب برای بازسازی آشپرخانه را بیان کنیم. شما می توانید از این ایده های مبتکرانه بازسازی آشپزخانه الهام بگیرید که تا بتوانید فضای آشپزخانه خود را ارتقا دهید.

مدل های آشپزخانه

برای بازسازی آشپرخانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر به دنبال بازسازی خانه خود هستید، بهتر است اول قلب خانه که آشپزخانه است را بازسازی کنید تا جایی که ممکن است خوب به نظر برسد. از پیدا کردن ترکیب مناسب نور گرفته تا اطمینان از داشتن فضای زیادی برای صندلی و فضای ذخیره سازی، مهم است که قبل از پرداختن به جزئیات، ایده های ضروری طراحی آشپزخانه را در لیست خود شناسایی کنید. بودجه نیز یکی از موارد مهم است. تحقیق در مورد آنچه متناسب با محدوده قیمت شما است به شما کمک می کند مواد و سبک مناسب را انتخاب کنید.

آشپزخانه شما همیشه به اجاق گاز،کابینت و سینک ظرفشویی نیاز دارد، آنچه اهمیت دارد، سلیقه در انتخاب رنگ و مواد است که می تواند یک چیدمان جذاب و منحصر به فرد را برای شما ایجاد کند. برخی از نکاتی که باید در طراحی آشپزخانه مدنظر داشته باشید عبارتند از:

کابینت های رنگ شده

به جای رنگ های چوبی که در همه جا وجود دارد، آشپزخانه خود را با رنگ های روشن آبی، قرمز، سبز یا زرد زنده کنید.

لوازم هوشمند

اتصال فر، ماشین ظرفشویی یا حتی توستر به اینترنت به شما امکان می دهد برای راحتی بیشتر، وسایل آشپزخانه خود را از دستگاه هوشمند خود کنترل کنید.

جزیزه آشپزخانه

یکی از بهترین مکان ها برای طبخ و سرو غذا جزیره آشپرخانه است. در انتخاب طرح جزیره آشپزخانه دقت کنید از  طرحی استفاده کنید که میزهای پذیرایی و فضای ذخیره سازی را اضافه می کنند و در عین حال راحتی و جذابیت را برای آشپزخانه شما ایجاد می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله ی بهترین مدل جزیزه آشپزخانه مدرن را مطالعه کنید.

مدل جزیره

میزهای آشپزی

در حالی که سنگ گرانیت در سال های اخیر بر دنیای میز چیدمان خیلی پر طرفدار است، می توانید از طرح های کلاسیک نیز برای این میزها استفاده کنید.در این زمینه می توانید مقاله ی کابینت کلاسیک و ویژگی های آن را مطالعه کنید.

مواد کلاسیک

افزودن یک عنصر جذاب مانند چهارپایه های قدیمی، یک قوری عتیقه یا کاشی قدیمی می تواند رنگ متمایزی را به آشپزخانه های مدرن اضافه کند.

انواع چیدمان آشپرخانه برای بازسازی

اساساً شش چیدمان مختلف آشپزخانه وجود دارد که برای خانه های مدرن به خوبی کار می کند.

چیدمان L شکل

طراحی L شکل دارای دو ردیف کابینت عمود بر یکدیگر است. این طرح چه آشپزخانه شما بزرگ باشد و چه کوچک، به خوبی کار می کند، اگرچه گوشه آن به نجاری ماهر برای جا دادن کابینت نیاز دارد.

چیدمان تک دیواری

چیدمان یک دیواره که در خانه‌های کوچک‌تر رایج است، کابینت و سینک را روی یک دیوار قرار می‌دهد. این یک فضای باز بین کابینت ها و بقیه خانه را فراهم می کند و استفاده از فضا را به حداکثر می رساند.

چیدمان U شکل

یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه های بزرگتر، طراحی U شکل کابینت ها را بر روی سه دیوار قرار می دهد و سینک اغلب در وسط قرار دارد. این چیدمان فضای ذخیره سازی قابل توجهی را برای شما فراهم می کند.

آشپزخانه U شکل

طرح بندی جزیره

این طرح با آشپزخانه های اپن که فضایی را برای قرار دادن یک جزیره در مرکز باقی می گذارد، عالی عمل میکند. در این آشپزخانه ها جزیره به قلب آشپزخانه تبدیل می شود و اغلب شامل سینک و کابینت ها می شود.

طرح شبه جزیره

از برخی جهات، این طرح تلاقی بین  دو طرح متفاوت است – اما به جای یک جزیره مستقل، این طرح “شبه جزیره” را به یک دیوار متصل می کند و انتهای دیگر را آزاد می گذارد. شبه جزیره فضای پیشخوانی را برای تهیه غذا، خوردن یا صرفا چیدمان وسایل برای شما فراهم می کند.