روکش کابینت پلی اورتان می تواند فرسودگی و خرابی کابینت های آشپزخانه را کاهش دهد، به ظاهر جدید آن ها کمک کند و عمر کابینت ها را افزایش دهد. پلی اورتان روی چوب بهترین کارایی را دارد اما می تواند مستقیماً روی سطوح رنگ شده نیز اجرا شود.

آشپزخانه های پلی اورتان مدرن طیف رنگی تقریبا نامحدودی را ارائه می دهند که از بین آنها می توان کاملاً با هر دکوراسیونی مطابقت داشت. پلی اورتان یک سطح صاف و سیقلی با قابلیت ضد خش ارائه میدهد که برای کسانی که دغدغه ایجاد خش و ناهمواری روی سطوح را دارند بسیار مناسب است. در زیر به معرفی ویژگی های کامل کابینت آشپرخانه پلی اورتان می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کابینت آشپرخانه پلی اورتان چیست؟

پلی اورتان یک سطح رنگی سخت، بسیار بادوام، فوق العاده صاف و مقاوم در برابر خش است که برای استفاده در آشپزخانه های مدرن و همچنین طراحی های آشپزخانه سنتی محبوب است.

در این روش رنگ کابینت با یک سفت کننده ترکیب می‌شود و در یک اسپری مهر و موم شده ضد گرد و غبار بر روی سطح کابینت اعمال می شود تا یک روکش بادوام روی درب‌ها و پانل‌های کابینت شما ایجاد کند، از جهاتی می توان این روکش مشابه روکش خودروی دانست و بنابراین برای ماندگاری بیشتر طراحی شده است.

پلی یورتان سطحی است که به راحتی تمیز می شود و آشپزخانه با قابلیت تعمیرات و نگهداری بهتر را برای شما فراهم می کند.

انواع پوشش های پلی اورتان

انواع روکش های پلی اورتان وجود دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روکش پلی اورتان براق برای طرح های مدرن
  • روکش پلی اورتان برای کلاسیک
  • روکش پلی اورتان مات برای سبک معاصر و آشپزخانه های سنتی

این پوشش ها از جمله پرکاربردترین و پرطرفدارارترین پوشش های پلی اورتان برای کابینت آشپزخانه هستند.

مزیت پوشش پلی اورتان برای آشپزخانه مدرن

آشپزخانه های مدرن پلی اورتان نسبت به دیگر طرح های آشپزخانه مزیت مشخصی دارند، زیرا تقریباً در هر رنگی که بخواهید در دسترس هستند. آشپزخانه های هارینگتون می توانند رنگ آشپزخانه پلی اورتان جدید شما را مطابق با کف، کاشی ها یا هر زیبایی شناسی دیگری در آشپزخانه شما مطابقت دهند. این تضمین می کند که آشپزخانه به طور یکپارچه با وسایل شما ترکیب شود.

آشپزخانه های مدرن پلی اورتان به راحتی تمیز می شوند، به سادگی با پاک کردن کمد آشپزخانه با یک پارچه مرطوب، بیشتر آثار و ریزش ها از بین می روند. این نوع از پوشش های پلی اورتان با سنگ طبیعی و نیمکت های آشپزخانه بازسازی شده مانند آنهایی که از ساخته شده اند، فوق العاده به نظر می رسند.

بیشتر بدانید: طراحی داخلی کمد دیواری

انواع پوشش پلی اورتان

آماده سازی قبل از استفاده از پلی اورتان در کابینت آشپزخانه

قبل از اعمال پلی اورتان، مراحل آماده سازی را برای پاک کردن رنگ یا آماده سازی برای رنگ جدید انجام دهید. این مراحل ممکن است شامل استفاده از پاک کننده رنگ، سنباده زدن و پر کردن و آب بندی باشد. اگر روی سطح لکه یا پرکننده چوب زده اید، قبل از افزودن پلی اورتان مطمئن شوید که کاملاً خشک است.

پلی اورتان بر پایه روغن یا آب را با برس، یا قلمو مخصوص روی سطح بزنید. استفاده از پلی اورتان لاتکس با سمپاش آسان است.

همه انواع چوب حداقل به دو لایه پلی اورتان روغنی نیاز دارند. پوشش اول به عنوان آستر و درزگیر عمل می کند. دومی به عنوان پوشش پایانی عمل می کند. اگر از پلی اورتان برپایه ی آب استفاده می کنید بهتر است که پوشش سوم را نیز روی سطح بزنید. زیرا وقتی از رنگ های پلی اورتان برپایه ی آب استفاده می کنید، پوشش نسبتاً سریع از بین می رود. اگر گرد و غبار یا پرز وارد سطح خیس شد، بین لایه ها سنباده بزنید. سنباده زدن همچنین تشخیص محل استفاده از پوشش بعدی را آسان تر می کند.

پلی اورتان های کم براق ماندگاری کمتری نسبت به محصولات با براقیت بالا دارند. از روکش های کم براق به لایه های زیرین استفاده کنید تا براقیت پوشش ها و لایه های پایینی را بگیرد. براقیت بالا برای اعمال روی کابینت آشپزخانه توصیه می شود.