بازسازی یک خانه مستقل به مراتب از بازسازی خانه های آپارتمانی ساده تر است، شما برای بازسازی آپارتمان خود ابتدا باید با قوانین ساختمانی، مجوزها، قوانین آسانسور، دسترسی ساختمان، مجوزهای پارکینگ، محدودیت های صدا و موارد دیگر  آشنا باشید.

ما در این مقاله قصد داریم نکات مهم که در بازسازی آپارتمان باید بدانید را به شما بگوییم تا بازسازی آپارتمان خود را به یک تجربه مثبت تبدیل کنید. فقط باید به خوبی آن را مدیریت شود.

بازسازی آپارتمان

چه بازسازی های به مجوز نیاز ندارد؟

در بازسازی آپارتمان خود شما اگر بخواهید دکوراسیون داخلی خانه، کفپوش ها، سرویس بهداشتی و سایر مواردی که مربوط به فضای داخلی خانه خود است تغییر دهید نیاز به مجوز خاصی برای بازسازی ندارید.

اما اگر بازسازی شما مربوط به فضای مشاع داخلی ساختمان یا فضای خارجی ساختمان مربوط شود. نیاز به رضایت ساکنان یا مجوزهای شهرداری دارید. اینجا این سوال پیش می آید که فضای مشاع ساختمان به چه فضایی گفته می شود؟

فضای مشاع ساختمان چیست؟

به فضای عمومی ساختمان که بابت نگهداری آن تمام افراد ساختمان هزینه می کنند، فضای مشاع یک ساختمان گفته می شود. این فضاها شامل حیاط، پشت بام، راه پله، آسانسور و پارکینگ هستند. هرگونه تغییرات در فضای مشاع ساختمان هنگام بازسازی آپارتمان نیاز به رضایت تمام ساکنین ساختمان دارد.

چه بازسازی آپارتمانی نیاز به مجوز شهرداری دارد؟

از جمله بازسازی های از ساختمان که باید با مجوز شهرداری انجام گیرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف دیوارهای ساختمان که امکان دارد سبب ریزش ساختمان شوند
  • تغییر کاربری غیر مجاز
  • تجاوز به معابر
  • عوض کردن دیوارهایی که سبب از بین رفتن پارکینگ می شود
  • رعایت نکردن اصول بهداشتی و فنی
  • احداث نکردن پارکینگ
  • احداث کردن بنا برخلاف پروانه ساخت

نکات مهم در بازسازی ساختمان

1-دیوارها را خراب کنید، سعی کنید فضای بزرگتری را برای خانه خود ایجاد کنید.

از خراب کردن چند دیوار نترسید. این می تواند یک راه عالی برای باز کردن یک فضا و بزرگ کردن یک اتاق باشد. گاهی اوقات می توانید بیشتر یا تمام دیوارهای خود را نگه دارید و آپارتمان عالی کار می کند.

گاهی اوقات لازم است همه آنها را از بین ببرید تا طرحی مناسب برای شما داشته باشید. برداشتن دیوار یک کار جدی است، مطمئن شوید که معمار دارید که این مشکل را تشخیص دهد و ایمنی را هنگام خراب کردن دیوارها رعایت کند.

همچنین می توانید دکوراسیون هال و پذیرایی را در این مقاله بخوانید.

2-سقف را بالا ببرید

اگر سقف کاذب دارید، ممکن است بتوانید سقف آپارتمان خود را بالا ببرید. هنگام بالا بردن سقف آپارتمان خود باید ساختار و لوله کشی را در نظر بگیرید. این همیشه یک گزینه عالی برای شما نیست.

پیشنهاد مطالعه: انواع پایه کابینت

تعویض کفپوش ها

3- کفپوش ها را عوض کنید

کفپوش بیشترین مسافت خانه را پوشش می دهد و نسبت به سایر قسمت های خانه زود کهنه و قدیمی می شود. بنابراین در بازسازی خانه جدید تعویض کفپوش را در الویت قرار دهید.

4-آشپزخانه را باز کنید

بسیاری از ساختمان‌های قدیمی آشپزخانه‌های کوچکی دارند و تقریباً همیشه از چهار طرف با دیوار محصور شده‌اند. امروزه مردم دوست دارند آشپزخانه را باز کنند و اغلب آشپزخانه به مرکز آپارتمان تبدیل می شود. من فکر می کنم امروزه مردم درصد بسیار بیشتری از کل بودجه بازسازی را صرف بازسازی آشپزخانه می کنند که مردم در طول تاریخ انجام می دادند. آشپزخانه ها در حال حاضر طرح های بسیار زیباتری دارند و برای صاحبان آپارتمان ها اهمیت بیشتری دارند.

پیشنهاد مطالعه: مدل آشپزخانه مخفی (آشپزخانه کثیف)

آشپزخانه

باز کردن آشپزخانه به بزرگ‌تر شدن فضا کمک می‌کند. اگر آشپزخانه اپن دارید، باید توجه بیشتری داشته باشید و به طور بالقوه بودجه بیشتری را به طراحی آشپزخانه که در معرض نمایش خواهد بود، معطوف کنید.

5- قرار دادن دوش در مقابل وان در حمام

یکی از بزرگترین روند بازسازی آپارتمان، برداشتن وان و جایگزینی آن با دوش است. برای بعضی از افراد داشتن حداقل یک وان در یک آپارتمان خوب است.

بازسازی حمام در این مرحله بسیار سلیقه ای است، البته به یاد داشته باشید که کودکان کوچک به وان حمام نیاز دارند.

بازسازی حمام

6- طراحی کمد جدید مهم است

کمد دیواری مهم است، بنابراین هنگام برنامه ریزی برای بازسازی آپارتمان مطمئن شوید که کمدهای کافی دارید. ممکن است بخواهید به قسمت های داخلی اتاق ها کمد جدید اضافه کنید، کمدها می توانند به صورت سفارشی طراحی و ساخته شوند یا می توانید با سازندگان کمد کار کنید.

7- استفاده از مبلمان مرتبط با فضا

شما باید قبل از بازسازی آپارتمان خود به فکر مبلمان باشید. برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرد به نمایشگاه های مبلمان بروید و ابعاد مبلمان دلخواه خود را بگیرید، این موضوع به شما کمک می کند تا بفهمید چقدر فضا نیاز دارید.

شما همچنین می توانید قبل از خرید مبلمان از چسب برای چیدمان روی زمین استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از نوار چسبی استفاده کنید که زیاد نچسبد تا به سطح کف آسیب نرسانید.