از سه دهه پیش شرکت الکا با هدف کمک به بخش تولید فعالیت خود را آغاز نمود. ابتدا در عرصه های مختلف محصولاتی را به بازار عرضه نمود. اما پس از مدتی و همزمان با اهمیت دار شدن نقش آشپزخانه در فضای داخلی منازل و به دنبال تاثیر کابینت به عنوان اصلی ترین نقش در زیبایی خانه و آشپزخانه دارد. شرکت الکا تصمیم گرفت گرایش اصلی محصولات تولیدی خود را بروی یراق آلات کابینت متمرکز نماید.

اهمیت پایه کابینت در آشپزخانه

کابینت آشپزخانه امروزه بخش جدایی ناپذیر از فضای دکوراسیون داخلی منازل است. از همین رو زیبایی و شکیل بودن آن بسیار پر اهمیت میباشد. از طرفی کابینت آشپزخانه محل نگهداری انواع ظروف و دیگر ملزومات داخلی یک آشپزخانه میباشد. به همین دلیل الزامیست ضمن داشتن فضای کافی دارای استقامت و پایداری مناسب باشد تا در اثر نگهداری و تحمل بار زیبایی ظاهری و کارایی خود را از دست ندهد.

امروزه کابینت متناسب با سلیقه مشتریان در مدلها و قیمتهای متنوع ساخته و عرضه میگردد. اما همه این مدلها هنگام نصب نیازمند داشتن پایه های محکم و پایدار میباشند. تا محصول اصلی (کابینت) کارایی و زیبایی همراه با طول عمر بیشتر را برای مصرف کننده به ارمغان آورد.

پایه های کابینت آشپزخانه

به همین منظور گروه صنعتی الکا با تولید و عرضه پایه کابینت الکا مناسب کابینت در ابعاد و اندازه و اشکال مختلف این پایداری و استقامت را برای کابینت آشپزخانه فراهم آورده است.
براساس تجربهای که مشتریان و نصب کنندگان کابینت در سراسر کشور داشتند. پایه کابینت الکا ضمن استفاده آسان هنگام نصب، ماندگاری و پایداری طولانی را در شرایط متفاوت آب و هوایی و اقلیم های مختلف داراست.

به همین دلیل است که امروزه شرکت الکا به عنوان بزرگترین تولیدکننده پایه کابینت الکا در سطح کشور است. شرکت ما محصولات خود را به اقصی نقاط ایران ارسال مینماید و حتی برخی از کشورهای همسایه نیز از صادرات این محصولات استفاده میکنند.

مهمترین محصولات پایه کابینت الکا

پایه بهتا

پایه های کابینت بهتا از مواد درجه یک و مرغوب تولید میشود. بهتا دارای طراحی خاصی در بدنه میباشد. این پایه به دلیل داشتن شیارهای طولی در تمام سطح آن علاوه بر زیبایی ظاهری، مقاومت بالایی را برای استفاده در یونیت ها و کمدهای بزرگ و سنگین کابینت دارا میباشد. این پایه کابینت الکا مدل بهتا ضمن داشتن امکان استفاده از کلیپس قابلیت تغییر ارتفاع از 8 الی 16 سانتیمتر را دارد.

پایه درنا پلاس

پایه درنا پلاس نمونه پیشرفته پایه های درنا معمولی میباشد. این پایه کابینت الکا مدل درنا پلاس دارای پیچ قابل تنظیم است. گامهای قوی این پیچ های تنظیم ارتفاع به طول 4 سانتیمتر، میتواند ضمن تغییر ارتفاع زیاد با حداقل چرخش رگالژ آسانی هنگام نصب داشته باشد.
پایه های درنا پلاس ضمن امکان استفاده از کلیپس، در اندازه های 14 و 10 سانتیمتر تولید و عرضه میگردد.

پایه درنا معمولی

پایه درنا معمولی با طراحی و الگو گرفتن از مدلهای اروپایی یکی از پرمصرفترین پایههای کابینت میباشد این پایه با قیمتی مناسب، جایگاه خوبی در بین مصرف کنندگان دارد و جایگزین مناسبی برای پایه های قدیمی بوده است. پیچ پایه درنا با دنده های کبریتی استحکام خوب و ماندگاری را پس از تنظیم دارد و قابلیت نصب کلیپس هم یکی از ویژگی های این پایه میباشد.

پایه کابینت درنا

پایه کابینت الکا مدل یکتا

پایه یکتا با ظاهری چهارگوش در بدنه و کفی، طراحی ویژهای را در بین پایه کابینت الکا دارا میباشد. این پایه به دلیل چهارگوش بودن استحکام بسیار قوی در فشارهای عمودی و تنشهای عرضی دارد و هنگام تنظیم ارتفاع با چرخش بدنه چهارگوش به آسانی رگالژ میشود . پایه یکتا ضمن دارا بودن کلیپس مخصوص خود این قابلیت را دارد که صفحه پاخور (پلیت جلویی) کابینت میتواند به آسانی به بدنه پایه توسط پیچ نصب شود.

پایه تارا

پایه های کابینت دو تکه تارا دارای قطر بدنه 45 میلیمتری قوی با شیارهای عمودی و پیچ بلند با گامهای بزرگ، میتواند تا 600 کیلوگرم فشار عمودی را به راحتی تحمل کند و با چرخش آسان بدنه ارتفاع آن تغییر پیدا میکند.

پایه های افرا

پایه های کابینت افرا با قطر بدنه 45 میلیمتری تمام پلاستیکی جایگزین مناسبی برای پایه های آلومینیوم میباشد. این پایه با برخورداری از مواد پلیمری مرغوب و قابلیت نصب کلیپس به آسانی رگالژ میشود و مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و مواد شوینده دارد. پایه های افرا در اندازه های 6 سانتیمتری تا 14 سانتیمتری در رنگهای متنوع تولید و در بسته بندی به صورت کارتن عرضه میگردد.

پایه کابینت افرا

پایه های آلومینیومی دلتا

این پایه با ترکیبی از بدنه آلومینیوم و پیچ، بوش و درپوش پلاستیکی یکی از پرمصرفترین پایه های نیمه فلزی میباشد. پایه های آلومینیوم دلتا در دو نوع بدنه شیاردار و بدنه براق تولید می شود. اندازه این پایه کابینت الکا از  6 سانتیمتری تا 14 سانتیمتری است و متناسب با سفارش مشتری تا اندازه 40 سانتیمتری هم
تولید میشود .
دلتا با چرخش بدنه به راحتی تنظیم میشود و دارای پیچ با گامهای قوی میباشد و قابلیت نصب کلیپس را هم دارد.
این پایه هر کدام در یک بسته پلاستیکی و بصورت کارتنی عرضه میگردد.

پایه های استیل

پایه های استیل از سری مدل دلتا دارای بدنه استیل از نوع مرغوب بدون درز و مقاوم در برابر مگنت میباشد. پایه استیل الکا بدلیل براق دارای ظاهری زیباست. از مزایای این پایه این است که مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و همچنین فشارهای عمودی و ضربات عرضی به بدنه دارد. پایه های استیل در اندازههای 6 سانتیمتری تا 14 سانتیمتری هر کدام در بسته بندی مخصوص پلاستیکی و بصورت کارتنی با هولوگرام شرکت الکا عرضه میگردد.
پایه های استیل قابلیت نصب کلیپس دارد و به راحتی با چرخش بدنه تنظیم ارتفاع میشود.

پایه کابینت الکا مدل دنا

پایه های کابینت دنا با رنگ مشکی و ارتفاع 14 سانتیمتری یکی از اقتصادیترین پایه کابینت الکا میباشد. پایه دنا میتواند تا 2/5 سانتیمتر با چرخش آسان بدنه تغییر ارتفاع پیدا کند. قابلیت نصب کلیپس از دیگر مزایای پایه کابینت دنا است. این پایه دارای بدنهای با شیارهای عمودی میباشد که موجب افزایش مقاومت آن در برابر فشار عمودی میشود.

پایه های دلفا

پایه های کابینت دلفا با رنگ طوسی و کفی کروی و ارتفاع 14 سانتیمتری تولید و عرضه میگردد. این پایه تا 2/5 سانتیمتری قابلیت تغییر ارتفاع دارد که هنگام رگالژ با چرخش بدنه شیاردار به راحتی تنظیم میشود. پایه دلفا قابلیت نصب کلیپس از نوع طوسی و مشکی را دارد.

پایه پایا

پایه کابینت پایا با رنگ مخصوص طوسی و ارتفاع 14 سانتیمتری میتواند با چرخش بدنه تا 2/5 سانتیمتر تغییر ارتفاع پیدا کند. پایه پایا دارای شیارهای عمودی در بدنه میباشد که استحکام آن را در مقابل فشارهای عمودی افزایش میدهد. این پایه قابلیت نصب کلیپس را دارد.  و ظاهر زیبایی را به دلیل داشتن کفی هشت ضلعی زیبایی در بین پایه کابینت الکا دارد.

پایه کابینت پایا

کلیپس های الکا

کلیپس های الکا که تولید شده از مواد خاص پلیمری میباشد دارای قابلیت انعطافپذیری خوبی میباشد. این ویژگی کلیپس های الکا موجب گردید تا به آسانی به روی پلیت جلویی کابینت نصب شوند. شما میتواند پلیت را بارها به پایه های جلو نصب و جدا نماید. کلیپسهای الکا در انواع مختلف و رنگ بندی متنوع تولید و عرضه میگردد.

جک نگهدارنده

جک های نگهدارنده الکا مخصوص دربهای کابینت با ویژگی باز شدن رو به پایین است. این جکها تولید شده از مواد پلیمری و پایه فلزی کرو است. که پس از مونتاژ در کارخانه الکا به صورت بسته بندی مخصوص و کارتنی عرضه میگردد. جکهای رو به پایین الکا با عمری طولانی و قیمت مناسب تجربه خوبی را برای مشتریان و مصرف کنندگان به جای گذاشته است.