انتخاب طراحی داخلی کمد لباس شما کمک زیادی به سازماندهی لباس ها و لوازم جانبی شما می کند. آنها همچنین می توانند ظاهر و سبک اتاق خواب را تا حد زیادی افزایش دهند.

با ایده هایی هوشمندانه ای برای طراحی داخلی کمد لباس در بازار است، می توانید نامناسب ترین فضا و عجیب ترین گوشه ها را به کمک لباس تبدیل کرد. از سوی دیگر، تمام فضای موجود را با کمد لباس پر نکنید، طراحی داخلی کمد دیواری بسیار مهم است، هر چند فضای ذخیره اضافی وسوسه انگیز باشد. نظم و انظباط شخصی شما در کمد دیواری یتان بیشتر خواهد شد.

کمد شیشه ای

نکات مهم برای طراحی داخلی کمد دیواری

یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید این است که می خواهید کمد لباس خود را کجا قرار دهید و چقدر بزرگ می خواهید باشد. در نظر بگیرید که چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید. چند نفر قرار است از کمد لباس استفاده کنند؟ آیا به بخش های جداگانه نیاز دارید؟ بر این اساس ابعاد کمد لباس را تعیین کنید. در جایی که می خواهید کمد لباس را قرار دهید خلاق باشید.

اگر فضای ذخیره‌سازی بیشتری می‌خواهید،بهترین نوع از کمدها، کمدهای دیواری از کف تا سقف هستند. این کمدها بسته به ترجیح شما در طیف وسیعی از سبک ها و مواد موجود هستند. درب های کشویی یکی از گزینه های برای انتخاب درب کمد دیواری است. این درها یک جایگزین مفید برای کسانی است که محدودیت فضا دارند و اجازه چرخاندن درها را ندارند.

با این حال، داشتن درهای کشویی به این معنی است که نمی‌توانید یک کشو وسط بلند داشته باشید و نمی‌توانید تمام محتویات کمد را به یکباره مشاهده کنید. آیا می خواهید از دو دیوار مجاور و گوشه بین آنها استفاده کنید؟ یک کمد لباس L شکل با گزینه اضافی درهای کشویی نصب کنید تا از آن گوشه نهایت استفاده را ببرید. اگر سقف شیبدار دارید و نمی‌خواهید مانع ذخیره‌سازی شما شود، کمدهای شیب‌دار می‌توانند به خوبی به شما کمک کنند. در نهایت، اگر فضای کافی دارید، هیچ چیز مانند یک کمد لباسی لوکس نیست. طراحی داخلی کمد دیواری می تواند در سه چیدمان U شکل، G شکل و موازی باشد و فضای زیادی برای همه لباس ها و لوازم جانبی شما در اختیار شما قرار می دهند.

اجزای مهم برای طراحی داخلی کمد دیواری

در مرحله بعد باید توجه خود را به گزینه ها و اجزای داخلی کمد دیواری معطوف کنید. یکی از متداول‌ترین سیستم‌هایی که استفاده می‌شود، آویز است که میله‌ها را می‌توان در ارتفاع دلخواه شما برای لباس‌های کوتاه، متوسط ​​و بلند نصب کرد.

آویز کامل برای لباس‌های بلند و کت‌ها به خوبی جواب می‌دهد در حالی که آویز کردن سه چهارم برای لباس‌های کوتاه‌تر مانند شلوار مناسب‌تر است. اگر فقط می‌خواهید پیراهن و لباس‌هایی با اندازه‌های مشابه آویزان کنید، نیم آویز برای نیازهای شما کافی است. برخی از لباس‌ها مانند لباس‌های تا شده و تی‌شرت‌ها بهتر است در قفسه‌ها و قفسه‌ها نگهداری شوند.

بیشتر بدانید: جدیدترین مدل تی وی وال و دیوار تلویزیون

آویز لباس

با قفسه‌ها و سینی‌های بیرون‌کش، نیازی نیست که وسایل برای همیشه در پشت کمد ناپدید یا به سختی پیدا شوند. کشوها یکی دیگر از راه حل های ذخیره سازی است که می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص برای وسایل کوچکتر مانند جوراب، لباس زیر و موارد مشابه. میله ها و قفسه های مخصوص لوازم جانبی مانند کراوات و کمربند در صورت نیاز می توانند نصب شوند. قفسه های کفش صاف یا شیب دار که می توانند بیرون کشیده شوند، یک لوازم جانبی سازمانی محبوب هستند.

تلفیق کمد دیواری و میز مطالعه

اگر فضای محدودی دارید و می‌خواهید بهترین طراحی دکور را داشته باشید. یک میز آرایش کامل با آینه را در کمد لباس قرار دهید یا بخشی از آن را برای میز مطالعه و قفسه کتاب تبدیل کنید.

حتی می توانید فضای ذخیره سازی تعبیه کنید که کفش ها و کتاب هایتان در آن جای بگیرد. کمد لباس خود را در اطراف تلویزیون نصب کنید یا تلویزیون را در آن قرار دهید. بدون کمبود ایده‌های طراحی داخلی، متریال و چیدمان، کمد لباس یا مجموعه‌ای از کمد لباس‌ها را خواهید یافت که برای شما مناسب هستند. بهتر است موردی که نیازهای کاربردی شما را برآورده می کند و ظاهر اتاق شما را کامل می کند.

کمد دیواری و میز کار

جذاب کردن طراحی داخلی کمد دیواری

برای بهتر شدن طراحی داخلی کمد دیواری تان باید تصمیم بگیرید چه چیزی و چگونه می خواهید ذخیره کنید. باید به طرح بندی هایی فکر کنید که بیشتر برای شما جذاب هستند.

عناصر ذخیره سازی را می توان به روش های مختلفی ترکیب کرد. اگر لباسی دارید که ترکیبی از وسایلی است که باید آویزان شوند یا تا شوند، آویزان جزئی را با قفسه ها و/یا کشوها ترکیب کنید. برای بخش های خاصی از کمد لباس می توانید فقط قفسه ها یا ترکیبی از کشوها و قفسه ها را نصب کنید. شما همچنین می توانید قفسه های قابل تنظیم را انتخاب کنید که به شما امکان افزایش یا کاهش ارتفاع عمودی قفسه های خود را می دهد. همچنین می‌توانید از باکس ذخیره سازی