هال و پذیرایی جایی است که همه ما مشتاق آن هستیم که پس از یک روز طولانی یا استراحت در یک تعطیلات آخر هفته به آنجا برویم. از تعمیرات اساسی تا تغییرات سریع و آسان که تأثیر زیادی بر سبک می گذارد، ایجاد فضایی زیبا و قابل زندگی نیازی به هزینه گزافی ندارد. شما می توانید با ترفندهای رنگ آمیزی، چیدمان مبلمان و لوازم تزئینی تفاوت زیادی در ظاهر و احساس اتاق خود ایجاد کنید.

در این مقاله ما قصد داریم انواع دکوراسیون هال و پذیرایی را به شما معرفی کنیم تا با الهام گرفتن از آن ها یک دکوراسیون ویژه برای خود داشته باشید.

دکوراسیون هال و پذیرایی

عناصری که می توانید در دکوراسیون هال و پذیرایی از آن استفاده کنید

رنگ

رنگ بر احساس ما تأثیر می گذارد. رنگ یک عنصر اساسی طراحی است. حالات و احساسات ما عمیقاً تحت تأثیر رنگ هایی است که می بینیم. بنابراین، انتخاب رنگ های مناسب برای اتاق نشیمن نکته ای است که باید در آن تلاش کنید. رنگ های پر جنب و جوش مانند قرمز و زرد می تواند روحیه شما را بهبود ببخشند و تقویت کند. برعکس، جذابیت آرامش‌بخش سایه‌های ملایم‌تر مانند سبز و آبی می‌تواند بدون زحمت یک حالت آرام ایجاد کند. همچنین رنگ ها می توانند بیشتر از این اثر بخش باشند. بنابراین، باید شگفتی هایی را که هر رنگ به همراه دارد،  را کشف کنید.

مطالبی که در این زمینه می تواند به شما کمک کند، شامل تاثیر رنگ در دکوراسیون است که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

رنگ در دکوراسیون هال و پذیرایی

چیدمان

چه به دنبال این هستید که به اتاق نشیمن خود ظاهری کاملاً جدید بدهید یا فقط هوس چیزی متفاوت دارید، چیدمان مجدد مبلمان اتاق نشیمن ممکن است همان چیزی باشد که نیاز دارید!

برای بسیاری از ما، اتاق نشیمن یکی از اولین فضاهایی است که هنگام ورود به خانه خود می بینیم. این مکانی برای استراحت، رهایی از دنیای بیرون و گذراندن زمان با عزیزانمان است.

اما، از آنجایی که هال و پذیرایی فضاهایی هستند که هر روز از آنها استفاده می شود، طبیعی است که هر از گاهی از آنها خسته شویم.
به همین دلیل است که چیدمان مجدد مبلمان اتاق نشیمن ممکن است بهترین گزینه برای تغییر باشد.
چیدمان مبلمان شما نه تنها بر ظاهر و دکوراسیون هال و پذیرایی شما تأثیر می گذارد، بلکه می تواند حال و هوای ایجاد شده و عملکرد فضا را نیز تغییر دهد.

شما می توانید هال خود را با چیدمان مجدد مبلمان خود تنها با چند تغییر اصلاح کنید. این یک راه ساده و در عین حال متحول کننده برای دمیدن زندگی جدید به هال و پذیرایی شما است! همچنین این فرصت را به شما می دهد تا احساس فضای خود را تازه کنید و عملکرد آن را افزایش دهید، از جمله مزایای دیگر.

این یک راه ارزان برای تازه کردن فضای شما است.

چیدمان مجدد مبلمان اتاق نشیمن شما می تواند ظاهری کاملاً جدید به آن ببخشد و بدون عناصر تزئینی گران قیمت یا تغییر کامل به آن احساس هیجان انگیزی بدهد. این یک گزینه مقرون به صرفه برای تطبیق دادن چیزها است، به شما امکان می دهد ایده های مختلف را بررسی کنید و با چند ترفند اینجا و آنجا از اتاق نشیمن خود نهایت استفاده را ببرید

استفاده از تزیینات

ترکیب عناصری مانند آینه، فرش و آثار هنری میتواند هر فضایی را زنده کند و جلوه بیشتری به فضا ببخشد. از تابلوهای دیواری تا نوع نورپردازی در فضای هال و پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما می توانید گوشه ای از اتاق هال و پذیرایی به عنوان دیوار خاطرات تزیین کنید و در آن از تمام قاب های عکسی که خاطرات خوشی را برای شما تداعی و زنده می کنند، استفاده کنید.

گیاهان نه تنها برای دیدن زیبا هستند، بلکه تأثیر مثبتی بر خلق و خو و سلامت ما دارند. گیاهان آپارتمانی را در دکوراسیون اتاق هال و پذیرایی خود قرار دهید تا فضایی شاداب و سرزنده ایجاد کنید.

اگر فضای کمی دارید، می توانید گیاهان آویزان را انتخاب کنید. این گیاهان را می توان روی طاقچه ها یا قفسه ها نیز قرار داد و نیاز به مراقبت کمی دارد.

بیشتر بدانید: دیزاین میز ناهارخوری

استفاده از تزیینات در چیدمان هال و پذیرایی

با وارد کردن این دو پارامتر می توانید دکوراسیون فضای هال و پذیرایی خود را تاحد زیادی بهبود ببخشید:

نور طبیعی را به حداکثر برسانید

با تجدید نظر در چیدمان زندگی خود و ایجاد یک چیدمان جدید، می توانید از نور طبیعی بهره ببرید و آن را به نقطه کانونی اتاق خود تبدیل کنید! همچنین به شما این امکان را می دهد که ارزیابی کنید که آیا نور فعلی شما برای فضای شما کار می کند یا اینکه برای ایجاد حال و هوای مورد نظر به کمک بیشتری در بخش نورپردازی نیاز دارید.

سازمان و نظم دادن به فضا

بی نظمی و سازماندهی مواردی هستند که اکثر ما می توانیم در خانه های خود آنها را بهبود بخشیم. با طراحی مجدد اتاق نشیمن خود بدون وارد کردن وسایل اضافی، برای شما آسان تر خواهد شد که واقعاً چیزهایی را که در حال حاضر دارید به روشی آگاهانه مرتب کنید.

چگونه با هزینه کم دکور هال و پذیرایی را عوض کنم؟

لازم نیست دکوراسیون هال و پذیرایی گران باشد. بودجه تعیین کنید و هزینه های خود را از قبل برنامه ریزی کنید. در مورد جایگزین های ارزان قیمت تحقیق کنید تا اتاق خود را شیک کنید بدون اینکه پولی را خراب کنید.

فرصت های خلاقانه زیادی برای دکوراسیون هال و پذیرایی با بودجه کم وجود دارد. یک ایده این است که مبلمان دست دوم بخرید و یک لایه رنگ تازه به شما ارائه دهید. این موضوع  به اتاق شما ظاهر جدیدی می دهد و در عین حال باعث صرفه جویی در هزینه می شود. همچنین می‌توانید لوازم ارزان‌قیمتی مانند گلدان‌ها، جا شمعی‌ها یا تزئینات دیواری که اتاق را بدون فشار به بودجه شما زیبا می کند، استفاده کنید.