برخی از بچه ها در مورد اینکه چگونه می خواهند اتاق خواب خود را طراحی کنند، ایده های زیادی دارند.  با این حال، تزیین اتاق بچه ها لزوماً به این معنی نیست که شما سال ها درگیر تم های خاص و برگردان های دیواری ترسناک باشید. در واقع، می‌توانید با فرزندتان کار کنید تا اتاق خوابی درست کنید که برای او جذاب باشد و در عین حال اطمینان حاصل کنید که وقتی زمان بازدید از اقوام است، احساس خوبی در باز کردن درب دارید. اتاق‌های پسرانه به دلیل پر بودن از وسایل ورزشی حالت بی نظمی را القا می کنند، اما بهترین ایده‌های اتاق پسرانه با سلیقه و سرگرم‌کننده است.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

در این مقاله قصد داریم ایده های جذابی را برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه به شما بدهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

عناصر کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

یک عنصر کلیدی در اتاق خواب هر پسری رنگ است. در حالی که رنگ‌های سرمه‌ای و قرمز به دلایلی از رنگ‌های مناسب اتاق خواب پسران هستند، حتماً آن‌ها را با نور طبیعی فراوان یارنگ های مکمل جذاب مخلوط کنید تا اتاق غار مانند نشود و حالت تاریکی نداشته باشد. بازی با الگوها نیز ایده خوبی است.

چه کودک شما به نقاشی، بازی‌های ویدیویی یا بسکتبال علاقه‌مند باشد، راهی وجود دارد که می‌توانید سرگرمی‌ها و علایق او را بدون تکیه بر موضوع در دکوراسیون اتاقش بگنجانید. انتخاب سبک مبلمان اتاق خواب پسرانه راهی برای گنجاندن سلیقه پسرانه در دکور اتاق است. شما می‌توانید فضایی خنثی و انتقالی را انتخاب کنید که به راحتی با سایر وسایل اتاق ست شود.

مهم نیست که هدف شما برای فضای کودکتان چیست، ما  ایده برای اتاق پسرانه داریم که مطمئناً الهام بخش شما خواهد بود. ممکن است فقط بخواهید برخی از این ایده ها را برای اتاق خواب خود فرزند خود استفاده کنید.

 

1-اتاق خواب ملایم

بهترین ایده های اتاق خواب پسرانه باید منعکس کننده شخصیت و علایق دائمی در حال تغییر بچه هایی باشد که در آنها زندگی می کنند، اما برای والدینی که از طراحی آگاه هستند نیز به اندازه کافی شیک باشند.

شاید این به معنای بکار بردن سایه های آزمایش شده و واقعی آبی باشد. انتخاب رنگ‌های خنثی مدرن یا رنگ‌های محرک و عناصر گرافیکی سیاه و سفید. یا اضافه کردن قطعات قدیمی برای دادن جذابیت جاودانه به اتاق.

این ایده های دکوراسیون اتاق پسرانه شاد را در طیف وسیعی از سبک ها بررسی کنید که به شما کمک می کند فضایی جادویی ایجاد کنید که برای شما و مرد کوچک زندگی شما مناسب است.

2- استفاده از تخت خواب جذاب

تخت جذاب اتاق خواب پسرانه

استفاده از تخت خواب جذاب با طرح ماشین در مرکز اتاق با رنگ جذاب قرمز می تواند هم اتاق خواب فرزندتان را جذاب کند هم حس انرژی و شادی را به او القا کند. برای تکمیل اتاق خواب بهتر است سایر عناصر بکار برده در آن را با رنگ ملایم بچیند تا جذابیت تخت خواب دو چندان شود.

3- استفاده از رنگ آبی و سفید در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

این اتاق پسرانه آبی و سفید از طراحی داخلی است، که هم برای کودک هم برای شما می تواند جذاب باشد. پنجره بزرگ که مجهز به صندلی پنجره‌ای داخلی برای مطالعه، نگاه کردن و برنامه‌ریزی برای تسلط بر جهان در آینده است، حس خوبی را به اتاق تزریق می کند. کاغذ دیواری راه راه آبی و سفید که در یک الگوی افقی قرار گرفته است به تعادل و حس آرامش اتاق کمک می کند و نور آویز اکریلیک آبی روشن روشنایی تکمیلی اتاق را تامین می کند.

بیشتر بدانید: انواع سینک ظرفشویی

استفاده از کاغذ دیواری جذاب

4- طراحی اتاق خواب با بار آموزشی

شما می توانید یک گوشه اتاق خواب کودک خود را به گونه ای طراحی کنید که بار آموزشی و حس کتابخوانی فرزندتان را بیشتر کند. همانطور که در عکس قابل مشاهده است، یک گوشه مطالعه اتاق خواب پسرانه جالب دارای کاغذ دیواری مصور کامیون، یک صندلی مطالعه به شکل قو، لگوهای بزرگ و قفسه های دیواری است که کتاب های مورد علاقه را نشان می دهد.

اتاق خواب آموزشی

این طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه سبب می شود که فرزند شما به بازهای فکری چون طراحی با لوگو و کتابخوانی نیز بپردازد و تمام وقت خود را صرف کار فیزیکی نکند.

 

5- طرح اتاق خواب مینیمال

این اتاق پسرانه مینیمالیستی مرتب مجهز به تخت‌خواب‌های دو طبقه از چوب و فلز، حلقه‌های بسکتبال نصب‌شده روی دیوار، و فضای باز زیادی برای بازی است.

همچنین در طراحی این اتاق خواب به سلیقه ی هنری بچه توجه شده است و عکس شخصیت های مورد علاقه ی اون به صورت قاب روی دیوار نصب شده است.

ویژگی مهم این اتاق خواب سادگی در عین گنجاندن سلایق کودکانه در آن است که حس آرامش را القا می کند.

بیشتر بدانید: هوشمندسازی خانه

اتاق خواب مینیمال