آب معدنی از مخازن زیرزمینی و چشمه های طبیعی به دست می آید. منبع خوبی از چندین ماده معدنی ضروری از جمله کلسیم، منیزیم و سدیم است. به همین دلیل، ممکن است برای بدن مفید باشد. در این مقاله قصد داریم ویژگی های بهترین آب معدنی ها را بشناسیم تا بتوانیم بهترین آب معدنی ایران را تشخیص دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین آب معدنی ایران

بهترین آب معدنی ایران باید دارای چه عناصری باشد؟

آب معدنی مشابه آب معمولی است و کالری ندارد. میزان مواد معدنی موجود در آب معدنی در برندهای مختلف متفاوت است. آب معدنی با برچسب “کم” یا “بالا” محتوای معدنی نیز مقادیر کمتر یا بیشتر مواد معدنی را به شما می دهد. برخی از آب های معدنی نیز سدیم کمی دارند.
نوشیدن 226 گرم مایع آب معدنی حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 0 کالری (کالری)
چربی: 0 گرم (گرم)
کربوهیدرات: 0 گرم
فیبر: 0 گرم
شکر: 0 گرم
پروتئین: 0 گرم
کلسیم: 79.2 میلی گرم (میلی گرم)، 6 درصد از مقدار روزانه
منیزیم: 26.4 میلی گرم، 6 درصد
سدیم: 31.2 میلی گرم، 1٪

شما احتمالاً بیش از یک فنجان آب معدنی در یک زمان می نوشید زیرا آب معدنی اغلب در بطری های 1 لیتری فروخته می شود. این بدان معناست که اگر یک لیتر کامل آب معدنی بنوشید، تقریباً چهار برابر مقدار مواد معدنی فوق دریافت خواهید کرد.
آب معدنی می تواند منبع خوبی از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم و منیزیم در مقایسه با آب معمولی باشد. با این حال، از آنجایی که برخی از آب‌های معدنی می‌توانند سرشار از سدیم باشند، افرادی که به رژیم غذایی کم سدیم نیاز دارند ممکن است بخواهند از مصرف آب معدنی اجتناب کنند یا آن را محدود کنند.

بیشتر بدانید: مضرات حمام طولانی

فواید خوردن آب معدنی

آب معدنی گاز دار چیست؟

آب معدنی گازدار به طور مصنوعی یا طبیعی گازدار است – به این معنی که آب حاوی دی اکسید کربن کافی برای گازدار کردن آب است. همچنین آب معدنی اگر کمتر از 500 پی‌پی‌ام مواد جامد محلول داشته باشد، «محتوای مواد معدنی کم» یا اگر بیش از 1500 پی‌پی‌ام مواد جامد محلول داشته باشد، «محتوای معدنی بالا» نامیده می‌شود. زیرا بدن می‌تواند به راحتی منیزیم و کلسیم را از آب معدنی جذب کند. نوشیدن بهترین آب معدنی ایران می تواند، راهی سالم برای آبرسانی و بهره گیری از فواید سلامتی آن باشد.

فایده ی نوشیدن آب معدنی چیست؟

مواد معدنی از زمین می آیند و مواد مغذی ضروری هستند که بدن شما باید از غذا دریافت کند. آب معدنی حاوی سطوح قابل توجهی از مواد معدنی مانند کلسیم، سدیم و منیزیم است و می تواند به شما در تکمیل این مواد مغذی کمک کند.
آب معدنی همچنین منبع زیستی مواد معدنی است – به این معنی که بدن می تواند مقادیر زیادی مواد معدنی را پس از نوشیدن آب معدنی جذب کند. هنگامی که مواد معدنی و عناصر – مانند کلسیم و بی کربنات – با آب تماس پیدا می کنند، یونی می شوند. یون بودن آن ها فرایند جذب را توسط بدن آسانتر می کند.

  • ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد

کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که استخوان های شما را تقویت می کند. تحقیقات نشان می دهد که بدن می تواند کلسیم را از نوشیدن آب معدنی غنی از کلسیم به همان اندازه مصرف مکمل های کلسیم یا مصرف محصولات لبنی غنی از کلسیم جذب کند. بنابراین برای پیدا کردن بهترین آب معدنی ایران بهتر است هنگام خرید آب معدنی برچسب روی آن را چک کنید تا ببینید حاوی کلیسم می باشد یا خیر؟

همچنین برخی از آب معدنی ها سرشار از منیزیم هستند،  منیزیم به استخوان‌ها کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کنند. یک مطالعه بر روی زنان یائسه نشان داده است که این افراد با دریافت منیزیم بالاتر (نه از نوشیدن آب معدنی تنها) کمتر دچار شکستگی و کاهش تراکم استخوان می‌شوند. تراکم مواد معدنی مرتبط با پوکی استخوان این مشکل استخوان را کاهش می‌دهد و خطر شکستگی را کم می کند.

بیشتر بدانید: اصول نظم دادن به خانه

خوردن آب معدنی و سلامت استخوان ها

  • سلامت قلب را بهبود می بخشد

آب آشامیدنی، به طور کلی، برای جریان خون ضروری است. مواد معدنی موجود در آب معدنی – مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم – نیز به گردش خون کمک می کنند. علاوه بر این، کلسیم به تنظیم ضربان قلب کمک می کند و منیزیم به کاهش فشار خون کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن منظم آب معدنی با این مواد معدنی ممکن است عوامل خطری را که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهند، بهبود بخشد. این نوع بیماری قلبی در اثر انسداد عروق کرونر ایجاد می شود و بر خون رسانی به قلب شما تأثیر می گذارد.

  • یبوست را تسکین می دهد

آب معدنی به لطف محتوای منیزیم موجود در آن،( در صورت داشتن مقدار مناسب)، ممکن است به حرکت روده کمک کند. منیزیم یک ماده معدنی است که با شل کردن عضلات روده و کشیدن آب به داخل روده منجر به بهبود حرکات روده می شود. این کار مدفوع را نرم می کند و دفع آن را راحت تر خواهد کرد.

با این حال، شایان ذکر است که نوشیدن مایعات کافی، به طور کلی، به بهبود حرکات روده کمک می کند.