طراحی دکور آشپزخانه یک فرآیند چند مرحله‌ای است که شامل تصمیم‌گیری در مورد موارد عملی مانند چیدمان، فضای ذخیره‌سازی و لوازم خانگی می‌شود، اما تمرکز بر انتخاب دکور و تکمیل لوازم جانبی است که باعث می‌شود این فضای کاربردی تر و گرم تر احساس شود.

این ایده‌های دکور آشپزخانه را در طیف وسیعی از سبک‌ها، اندازه‌ها و بودجه‌ها بررسی میکنید تا به شما الهام ببخشد که دکوری که مناسب خانه ی شخصی تان هست را انتخاب کنید و بکار بگیرد.

دکور آشپزخانه

بهترین ایده ها برای دکور آشپزخانه

1- استفاده از کاغذ دیواری جذاب

برای اجاره‌کنندگان یا کسانی که دوست دارند دکوراسیون خود را با کمترین تلاش و سرمایه‌گذاری تغییر دهند، یک کاغذ دیواری ساده مانند یک کاغذ با طرح خنثی می‌تواند ظاهر آشپزخانه شما را در یک لحظه تغییر دهد. انتخاب یک کاغذ دیواری که بتواند به راحی با سایر اجزای آشپزخانه ترکیب شود می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

بیشتر بدانید: ویژگی های خانه رویایی

استفاده از طرح های جذاب

2- نورپردازی آشپرخانه

نورپردازی در آشپرخانه علاوه بر جلوه بخشیدن به فضا و زنده کردن آن به عنوان یک عنصر زیبایی شناختی مورد کاربرد و استفاده است.

نورهای نواری که بصورت ال ای دی مورد استفاده قرار میگیرند شاید مناسبترین گزینه برای زیبایی بخشیدن به فضای داخلی آشپزخانه شما باشند.

3- استفاده از چراغ رومیزی

در حالی که استفاده از چراغ رومیزی برای روشن کردن کل آشپزخانه یا تامین روشنایی کار هنگام تهیه غذا منطقی نیست، افزودن یک چراغ رومیزی به میز آشپزخانه شما یک راه ساده برای ایجاد یک فضای مفیدتر و دنج تر در گوشه ی آشپرخانه است.

4- افزودن رنگهای جذاب به دکور آشپزخانه

یک آشپزخانه با طرح سفید و U شکل اگر با رنگ های جذاب ترکیب نشود، حس بی روح و کسل کننده را به مخاطب القا می کند. در انتخاب رنگ های جذاب برای این مدل آشپرخانه باید به این نکته توجه کنید که از رنگ های تندی مثل قرمز در حد اعتدال استفاده کنید و در استفاده از این رنگ ها به قصد روح بخشیدن به آشپرخانه زیاده رویی نکنید.

5- استفاده از رنگ های تیره در دکور آشپرخانه

همانگونه که رنگ های روشن می توانند در دکور آشپزخانه زیبا و الهام بخش باشند، رنگ های تیره نیز اگر به درستی استفاده شوند می توانند جذابیت محیط آشپرخانه را زیاد کنند. بخصوص اگر فضای داخلی خانه و دیوار ها سفید باشد یک آشپرخانه با کابینت ها، میز و وسایل مشکی می تواند محیط متمایز را در خانه شما ایجاد کند.

استفاده از رنگ های تیره در دکور

 6- استفاده از رنگ های ملایم و گرم

ترکیب رنگ های ملایم و گرم در آشپزخانه به افزایش صمیمت در محیط خانه و احساس نوستالژی افراد خانواده کمک می کند. شما می توانید با یک کاغذ دیواری ملایم و بکار بردن رنگ های کرم متمایل به نخودی در یک فضای دلپذیر احساس تازگی و حال خوب را در خانه به جریان بیندازید.

استفاده از رنگ های گرم

7- ایجاد جذابیت

افزودن کاغذ دیواری های با رنگ های تند و زنده در محیط آشپزخانه با رنگ یکنواخت و یکدست می تواند بر جذابیت بصری محیط بیفزاید و حس سرزندگی و تازگی را به شما منتقل کند.

8- استفاده از پالت با رنگ کفپوش متفاوت

استفاده از پالت با رنگ کفپوش متفاوت و تیره می تواند یک تظاد رنگ زیبا و دوست داشتنی ایجاد کند. نورپردازی آویز تزئینی و دیوارکوب ها براقیت و کنتراست را با سقف چوبی تیره روستایی می بخشد.

استفاده از پالت با رنگ کفپوش متفاوت

9- مدل آشپزخانه گرم و جذاب

رنگ‌های بژ از کابینت چوب گرفته تا کاشی درخشان به کف سنگی استفاده می‌کند تا حسی گرم و دلپذیر ایجاد کند و یک جفت چراغ آویز برنجی براق بر روی جزایر دوتایی به آن نور بیشتری می‌دهد.