کابینت آشپزخانه علاوه بر زیبایی کارآیی بالایی در نظم بخشیدن به فضای آشپزخانه دارند. از آنجا که اغلب اعضای خانواده برای صرف وعده های غذایی خود در آشپزخانه دور هم جمع می شوند، اهمیت این فضا در زیبایی شناسی از سایر فضاهای داخلی خانه بیشتر خواهد بود.

برای داشتن آشپزخانه ای دلنشین که شما و اعضای خانواده در آن احساس راحتی کنید می توانید از رنگ خنثی مثل کابینت نسکافه ای استفاده کنید. مزیت رنگ نسکافه ای این است که با طیف وسیعی از رنگ ها به صورت مکمل قابل استفاده است و می توانید زیبایی دو چندانی را به فضا بدهید.

با ما همراه باشید تا با انواع مدل کابینت نسکافه ای برای زیبایی بخشیدن به محیط خانه خود بیشتر آشنا شوید.

مدل کابینت نسکافه ای

مدل های مختلف کابینت نسکافه ای

1- کابینت نسکافه ای ممبران

در ساخت کابینت آشپزخانه از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال می توان به چوب، ام دی اف و نئوپان اشاره کرد. شاید تعجب کنید اما ممبران ماده اولیه ای برای ساخت کابینت نیست! ممبران در واقع نام دستگاهی است که روکش پی وی سی را به برد ام دی اف می چسباند. در تعریفی دیگر، دستگاهی که لایه بیرونی ام دی اف، نئوپان و پی وی سی را جاروبرقی می کند، ممبران است. اگر سبک کلاسیک و نئوکلاسیک را برای طراحی آشپزخانه خود دوست دارید، باید بگوییم که محصولات ممبران برای شما ساخته شده اند. ممبران ها به دلیل تنوع زیاد در رنگ و مدل و مقرون به صرفه بودن، خرید و تعویض کابینت را آسان کرده اند. فراموش نکنیم که در نمونه های آشپزخانه مدرن، کابینت های ممبران را نیز می بینیم.

مزایای کابینت ممبران

اقتصادی بودن
مقرون به صرفه بودن یکی از مزیت های کابینت ممبران است، البته اگر می خواهید آشپزخانه کلاسیک داشته باشید!در واقع هزینه کابینت ممبران از تمام کابینت های چوبی کمتر است. بنابراین با دخل و خرج شما دوستی بیشتری دارند!

تنوع رنگ و طرح
شباهت زیاد ممبران به چوب و تنوع بالای رنگ و طرح که دست شما را برای هماهنگی کابینت با چیدمان و دکور خانه باز می کند نیز از ویژگی های خوب آن است.

امکان تهویه هوا بین بدنه و مواد غشا
تخلیه هوا بین بدنه و مواد غشایی راه نفوذ آب به لایه های ام دی اف و خرابی زودرس کابینت را می بندد.

بیشتر بدانید: کابینت کلاسیک و ویژگی های آن

کابینت نئوکلاسیک

2- کابینت نسکافه ای کلاسیک

کابینت های کلاسیک یکی از قدیمی ترین و البته خیره کننده ترین سبک ها هستند که اغلب با استفاده از چوب، سقف موزاییک، کف، سقف کاذب برای آشپزخانه، محیطی انعطاف پذیر ایجاد می کنند. بنابراین اگر فضایی نوستالژیک می خواهید که هنر کلاسیک را منعکس کند، این سبک کابینت برای شما ایجاد شده است.

3- کابینت نسکافه ای هایگلاس

ام دی اف هایگلاس با درجه براقیت بسیار بالا و براق است که با لایه پلکسی گلاس پوشانده شده است. وجود رنگ های تیره و براق و نمای شیشه ای در این مدل باعث محبوبیت آن در بین طراحان و خریداران شده است.

این نوع ورق به دلیل داشتن لایه براق ظاهری شبیه شیشه دارد، اما در صورت اتصال به شیشه از مقاومت و سبکی بیشتری برخوردار است. سطح صاف و براق مدل های ام دی اف تمیز کردن آنها را آسان می کند. همچنین سطح براق خاص و ماهیت انعکاسی آن منجر به افزایش اثر عمق و صافی سطح برای جلوه بصری بیشتر می شود.

سطح مقاوم آن امکان استفاده در سطوح افقی و عمودی را فراهم می کند. مناسب برای مبلمان، کابینت آشپزخانه و درب کمد.

هایگلاس

4- کابینت نسکافه ای نئو کلاسیک

ارتفاع زیاد کابینت نئوکلاسیک آن را به یک کابینت جادار و پرکاربرد تبدیل کرده است. – رنگ و طرح مجلل این نوع کابینت تاثیر بسزایی در ظاهر زیبای آشپزخانه دارد. کابینت سبک مدرن، می توانید از دستگیره های کوچک و خاص برای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک استفاده کنید.

رنگ های مکمل نسکافه ای

رنگ های مکمل بر اساس اصل هارمونی رنگ هستند که بیان می کند رنگ هایی که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار می گیرند، تأثیر دلپذیری بر چشم دارند. این به این دلیل است که آنها دارای طول موج های نور هستند که رنگ دیگر فاقد آن است و حس کامل بودن و تعادل را ایجاد می کند. با این حال، رنگ‌های مکمل نیز می‌توانند بسیار شدید و قدرتمند باشند، به خصوص زمانی که در خالص‌ترین شکل‌های خود استفاده می‌شوند. بنابراین، تنظیم اشباع، مقدار و دمای آن‌ها برای ایجاد جلوه‌ای ظریف‌تر و دقیق‌تر اهمیت دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله هارمونی رنگ ها در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.