اگر در فنگ شویی تازه کار هستید، در این مقاله ما قصد داریم، راهنمای عالی برای یادگیری اصول فنگ شویی را برای شما بیان کنیم. فنک شویی در مورد پنج عنصر – زمین، فلز، آب، چوب و آتش – و نحوه ارتباط آن ها برای طراحی خانه و انتخاب های دکور است. همچنین، چند نکته را برای شیوه تزئین در مدل فنگ شویی مطرح می کنیم.

یادگیری اصول فنگ شویی

فنگ شویی از سیستم پنج عنصری استفاده می کند که از فلسفه تائوئیست آمده است. این سیستم به چرخه های طبیعت و نحوه کار آنها با یکدیگر برای تعادل نگاه می کند. این پنج عنصر عبارتند از خاک، فلز، آب، چوب و آتش. هر عنصر با کیفیت‌های خاصی همراه است، همچنین رنگ‌ها و شکل‌هایی که می‌توانند به عنوان عناصر طراحی مورد استفاده قرار گیرند، اگر می‌خواهید این ویژگی‌ها را در خانه و زندگی خود تقویت کنید. دانستن ارتباط این نکات ضروری است.

اصول فنگ شویی

زمین

زمین با مراقبت از خود، مرزها و تغذیه مرتبط است. به رنگ های خاکی مانند زرد، نارنجی و قهوه ای و همچنین اشکال مربعی و اجسام سنگین متصل است.

می توانید عنصر زمین را با یک فرش زرد مربعی، یا یک میز مستطیل شکل به خانه خود اضافه کنید.

فلز

فلز دارای ویژگی های شادی، زیبایی و دقت است. رنگ های سفید، خاکستری و متالیک و همچنین اشکال دایره ای نمایانگر فلز هستند.

برای افزودن فلز به فضای خود، سعی کنید یک گلدان گرد، فلزی یا یک چراغ روشنایی اضافه کنید.

اب

آب نشان دهنده خرد عمیق و ارتباط با دیگران و جهان است. به اشکال مشکی، آبی بسیار تیره و مواج گره خورده است.

می توانید با یک آبنما یا آثار هنری با تصاویر آبکی به خانه خود آب اضافه کنید.

چوب

چوب با رشد، شفا و شادابی مرتبط است. با شکل های سبز، آبی و آبی و همچنین شکل های ستونی بلند نشان داده می شود.

گیاهان آپارتمانی سبز راهی عالی برای معرفی عنصر چوب به خانه شما هستند.

آتش

آتش نشان دهنده اشتیاق، الهام و دید است. مربوط به رنگ های آتشین مانند قرمز و نارنجی روشن و اشکال مثلثی است.

نور نیز به عنصر آتش متصل است. لامپ ها یک راه عالی برای افزودن عنصر آتش به خانه شما هستند.

موقعیت فرماندهی

موقعیت فرماندهی یکی از اصول اساسی در فنگ شویی است. مهم است که تخت، میز و اجاق گاز شما همه در دستور کار باشند، زیرا هر یک از این موارد جنبه مهمی از زندگی شما را نشان می دهد. تخت شما نشان دهنده شماست، اجاق گاز شما نشان دهنده ثروت و منابع شما، و میز شما نشان دهنده شغل و مسیر زندگی شما است.

برای قرار دادن تخت، میز یا اجاق گاز خود، مکانی را در اتاق پیدا کنید که موارد زیر درست است: وقتی پشت میز خود نشسته اید، در رختخواب دراز کشیده اید، یا آشپزی می کنید، می توانید در را مستقیما ببینید. ایده پشت این موقعیت این است که شما دید خوبی نسبت به هر کسی یا هر چیزی که می تواند از در وارد شود دارید، که به شما کمک می کند در سطح ناخودآگاه احساس راحتی بیشتری داشته باشید. همچنین به این معنی است که شما از فرصت های بالقوه ای که ممکن است به سمت شما بیاید آگاه تر هستید.

نکات کاربردی برای اعمال اصول فنگ شویی در خانه

ورودی خانه

ورودی جایی است که انرژی وارد فضای شما می شود. همچنین آن چیزی است که مردم از خارج از خانه شما می بینند، بنابراین چهره شما را به جهان نشان می دهد. مطمئن شوید که این ناحیه را تمیز و عاری از درهم و برهم نگه دارید تا چی به راحتی از آن عبور کند. همچنین مهم است که درب ورودی شما به راحتی پیدا شود. آیا به وضوح برچسب گذاری شده و بدون انسداد است؟ دوستان شما و همچنین افراد تحویل دهنده باید بتوانند به راحتی آن را پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین تمیز نگه داشتن این ناحیه ایده خوبی است. ورودی خود را مرتب جارو کنید و به یاد داشته باشید که درب منزل خود را نیز بشویید. همچنین ممکن است بخواهید برای روشن نگه داشتن این ناحیه و معرفی عنصر آتش، یک چراغ روشنایی اضافه کنید.

هال

اتاق‌های نشیمن مکان‌هایی برای جمع شدن با خانواده و دوستان هستند، بنابراین باید احساس راحتی و خوش‌آمدگویی داشته باشند. مطمئن شوید که صندلی به اندازه کافی برای همه کسانی که در خانه زندگی می کنند، وجود دارد. به علاوه چند صندلی اضافی برای مهمانان در فضا در نظر بگیرید. برای تشویق به ارتباط و گفتگو، صندلی ها و مبل ها را به سمت یکدیگر قرار دهید. سعی کنید تا حد امکان از قرار گرفتن پشتی صندلی ها به سمت در خودداری کنید.

اصول فنگ شویی در اتاق نشیمن

گیاهان سبز سالم همچنین می توانند افزودنی عالی برای اتاق نشیمن باشند، زیرا انرژی حیاتی و نیروی حیات و همچنین عنصر چوب را که نشان دهنده مهربانی و شفقت است، اضافه می کنند.

آشپزخانه

آشپزخانه بخش مهمی از خانه است زیرا نشان دهنده تغذیه است. یکی از راه‌های بهبود فنگ شویی آشپزخانه، اطمینان از تمیز و مرتب بودن یخچال است. آیا مواردی در پشت یخچال وجود دارد که تاریخ مصرف آنها تمام شده است؟ هر چیزی که دیگر برای شما مفید نیست را پاک کنید. چیزهای تاریخ مصرف گذشته و محیط آلوده انرژی منفی به خانه شما منتقل می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله ی ایده های جذاب برای دکور آشپزخانه  را مطالعه کنید.

حمام

از آنجایی که حمام ها عایق بندی زیادی دارند، می توانند منبعی برای کاهش و بهینه سازی انرژی باشند. برای به حداقل رساندن این امر، ایده خوبی است که درب حمام و صندلی توالت را تا حد امکان بسته نگه دارید. از آنجایی که آب نشان دهنده جریان ثروت و پول در فنگ شویی است، طراحی این قسمت ها از خانه دارای اهمیت است.

اتاق خواب

تخت و اتاق خواب شما نشان دهنده حس و شرایط شما هستند، بنابراین این منطقه واقعاً مهمی است که باید در فنگ شویی به آن نگاه کنید و مکانی عالی برای شروع اعمال قوانین فنگ شویی است. ابتدا مطمئن شوید که تخت شما در موقعیت فرمان قرار دارد. بعد، زیر تخت را چک کنید.

اصول فنگ شویی در اتاق خواب

استفاده از این قسمت به‌عنوان ذخیره‌سازی ایده‌آل نیست، زیرا زمان زیادی را صرف استراحت و خوابیدن در اینجا می‌کنید، بنابراین هر چیزی که در زیر شماست بر روی شما تأثیر می‌گذارد. اگر به دلایل فضایی نیاز به نگهداری وسایل زیر تخت خود دارید، مطمئن شوید که فقط وسایل نرم و مرتبط با تخت مانند ملحفه و پتو را در زیر آن نگهداری می کنید.

شما همچنین می توانید عنصر زمین را برای حمایت و تغذیه اضافه کنید. یک راه عالی برای انجام این کار، استفاده از یک فرش مربع رنگ خاکی زیر تخت است.