نصب پایه کابینت آشپزخانه یک پروژه بزرگ است. با این حال، با دستورالعمل های کامل، زمان کافی و ابزار استاندارد، واقعاً می توانید خودتان این کار را انجام دهید. این راهنمای گام به گام آموزش نصب پایه کابینت به شما کمک می کند که با استفاده از چه ابزار پایه های کابینت خود را نصب کنید.

آموزش نصب پایه کابینت

باید فضا را قبل از شروع نصب آماده کنید. زیرل این عامل نصب کابینت شما راحت‌تر می کند. اگر فرد دومی برای کمک به شما در دسترس باشد. به عنوان یک تیم  بهتر می توانید پایه کابینت های خود را نصب کنید.

چرا نصب پایه کابینت اهمیت دارد؟

هنگامی که شروع به بازسازی آشپزخانه، حمام یا اتاق لباسشویی میکنید، این موارد می تواند خانه شما را متحول کند، اما کلید یک فضای زیبا و کاربردی یکپارچه در جزئیات نهفته است. یکی از مهم ترین جزئیات که اغلب نادیده گرفته می شود، ثبات و سطح کابینت شما است. پایه های کابینت قابل تنظیم نقشی اساسی در دستیابی به این زیبایی دارد.

اما مهم است این پایه ها را درست و دقیق نصب کنید تا یکپارچی و زیبایی را برای شما حفظ ایجاد کند. در زیر به صورت گام به گام و مرحله به مرحله نصب پایه کابینت را به شما آموزش میدهیم.

چرا پایه های قابل تنظیم کابینت مهم است؟

قبل از توضیح درباره ی نحوه نصب پایه کابینت، درک اهمیت پایه های کابینت قابل تنظیم ضروری است. بر خلاف پایه های سنتی با ارتفاع ثابت، پایه های قابل تنظیم انعطاف پذیری و دقت بی نظیری را ارائه می دهند. این پایه ها مشکل ناهمواری کف را برای شما برطرف می کنند، اگر محتویات کابینت های شما سنگین باشد، محتواهای زیاد و سنگین را تحمل می کنند.

پایه کابینت قابل تنظیم

همچنین همانند تمام پایه ها، کابینت را از روی زمین بلند می‌کنند و جریان هوا را برای جلوگیری از تجمع رطوبت، به ویژه در آشپزخانه‌ها و حمام‌ها، تسهیل می کنند.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله پایه‌های کابینت قابل تنظیم، مزایا و معایب را مطالعه کنید.

مراحل گام به گام نصب پایه کابینت

1- وقتی پایه های کابینت خود را تحویل گرفتید، به دقت آن ها را بررسی که کنید حاوی تمام قطعات، پیچ ها و اتصالات باشند.

2- اگر پایه های کابینت شما چند بخشی است، قبل از نصب آن ها باید آن ها به هم متصل کنید. در این مرحله می توانید از کاتالوگی که همراه محصول ارسال شده است برای متصل کردن قطعات بهم استفاده کنید. بعد از کامل کردن قطعات از محکم بودن آن ها مطمئن شوید.

3-طرح بندی کابینت های خود را قبل از نصب پایه کابینت بررسی کنید، مهم است که جهت پایه کابینت را به درستی نصب کنید تا فشار به خوبی روی آن پخش شود و سبب آسیب و شکستگی پایه های کابینت شما نشود.

4- برای نصب راحت تر پایه کابینت بهتر است، کابینت های خود را به صورت افقی قرار دهید و اقدام به نصب کنید. تا پایه کابینت ها به خوبی در جای خود قرار بگیرد و کمترین مشکل و خطا را هنگام نصب ایجاد کند.

افقی کردن کابینت

5- قبل از افقی کردن، کابیت خود درب ها و قسمت های که مشکل ساز و دست و پا گیر هستند را از کابینت خود جدا کنید.

جدا کردن درب های کابینت

6- بعد از نصب پایه کابینت باید اقدام به تنظیم ارتفاع پایه ها کنید تا همه ی کابینت ها در یک سطح قرار بگیرند و به صورت تراز نسبت به هم باشند. برای اطمینان از تراز بودن کابینت ها می توانید از یک چوب یا سطح صاف برای این منظور کمک بگیرید.

6- بهتر است از پایه های کابینت که قابلیت افزایش ارتفاع بیشتری دارند استفاده کنید تا بتوانید کابینت های خود را در ارتفاع مورد نظر خود تنظیم و فیکس کنید.