فرقی نمی‌کند بعد از کار شام را کنار هم می‌خورید یا غذاهای لذیذ را برای یک خانه کامل می‌پزید، بهترین آشپز یک ابزار آشپزخانه با کیفیت است. ما در این مقاله قصد داریم لوازم پر کاربرد آشپزخانه را به شما معرفی کنیم تا به عنوان ابزاری موثر در آشپزی و طبخ غذاهای خوشمزه به شما کمک کنند.

به چه وسایل آشپزخانه ای نیاز دارید؟

داشتن وسایل آشپزخانه مناسب می تواند تفاوت را در ایجاد میان وعده ها، پیش غذاها و وعده های غذایی لذیذ ایجاد کند، اما اینها بستگی به نوع دستور پخت شما دارد. از مخلوط کن ها و مایکروویوها تا لوازم اصلی مانند یخچال و فر، داشتن ابزار مناسب در آشپزخانه شما می تواند الهام بخش شما برای شروع یک آشپزی دلچشب باشد. ما در زیر لیستی از پرکاربردترین وسایل آشپرخانه را برای شما آورده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید هنر آشپزی خود را به نمایش بذارید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش نصب پایه کابینت

لوازم ضروری آشپزخانه

لیست مهمترین لوازم پرکاربرد آشپزخانه

1- چاقوی آشپرخانه

چاقو به عنوان آچر فرانسه وسایل آشپرخانه است و یکی از پرکاربردترین لوازمی است که در هنگام طبخ غذا شما از آن استفاده می کنید، بنابراین مهم است در انتخاب چاقوی آشپرخانه خود دقت کنید. چاقوی سرآشپز به شما این امکان را می دهد که به راحتی خرد کنید، تکه کنید و در ابعاد دلخواه برش بزنید.

2- غذاساز

غذا ساز آشپزخانه یک وسیله پرکاربرد است که برای پخت اکثر غذاها و سالادها به شما کمک می کند. با کمک غذاساز می توانید محتویات سالاد خود شامل خیار، هویچ و .. در سایز دلخواه آماده کنید. همچنین برای خرد کردن پیاز، سیر یا آماده کردن سبزی غذاها می توانید از غذاهای چندکاره استفاده کنید. اگر کارمند هستید و وقت کمی برای تهیه و آماده کردن غذا در اختیار دارید، غذاساز یک عصای دست و کم سرآشپز برای شما محسوب می شود.

3- مخلوط کن

اگر شما در حین سرعت می خواهید به سلامتی خود و اعضای خانواده اهمیت میدهید از یک مخلوط کن و آبمیوه گیری خوب غافل نشوید. این وسیله می تواند برای اسموتی‌ها، سوپ‌ها، سالساها، سس‌ها و هر چیزی که بین آن‌ها قرار می‌گیرد، استفاده شود.

همچنین می توانید از خوردن آبمیوه های طبیعی با استفاده از آن لذت ببرید.

4- هواپز

با پیشرفت علم و توجه بیشتر افراد به سلامتی و تناسب اندام دستگاه جدیدی چون سرخ کن خیلی زود جای خود را به هواپز داد. این دستگاه که با فشار هوا و بدون روغن غذاها را سرخ و گریل می کند یک ابزار قدرتمند برای حفظ سلامتی و کاهش کلسترول خون شماست. با هواپز می توانید با سرعت بیشتری آشپزی کنید. علاوه بر آن محفظه بسته ی هواپز باعث می شود مشکل کثیفی و آلودگی آشپزخانه بعد از پخت و پز را نداشته باشید. پیشنهاد می کنیم این وسیله ی کاربردی را جزء الویت های خود برای خرید قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: دلایل خرابی پایه کابینت

هواپز

5- ساندویچ ساز

اگر شما هم از غذاهای یکنواخت برنجی خسته شده اید و دنبال تنوع بخشیدن به منوی غذایی خود هستید، یک ساندویچ ساز می تواند به عنوان یک وسیله ی کاربردی برای شما عمل کند. ساندویچ ساز کمک می کند که تمام مواد غذایی گیاهی، گوشتی و طبیعی را به فرم یک ساندویج خوشمزه در بیاورید و در منوی غذایی خانواده خود بگنجانید.

چرا داشتن وسایل خانه متنوعی به شما کمک می کند؟

وقتی که وسایل متنوعی برای آشپزی دارید امکان طبخ غذاهای متنوعی را خواهید داشت. خوردن غذاهای متنوع می تواند فواید متفاوتی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد.

خوردن غذاهای مختلف به شما کمک می کند تا نیازهای مواد مغذی را برآورده کنید. همه غذاها یکسان خلق نمی شوند. ویتامین ها و مواد مغذی مواد غذایی متفاوت، حتی آنهایی که در گروه های غذایی مشابهی مانند میوه ها و سبزیجات قرار دارند، بسیار متفاوت است. پرتقال سرشار از ویتامین C است، در حالی که بادام ویتامین E را تامین می کند. از منظر درشت مغذی، غذاهای حیوانی و حبوبات پروتئین بسیار بیشتری نسبت به اکثر غلات، میوه ها و سبزیجات دارند.

پیشنهاد مطالعه: تاثیر رنگ در دکوراسیون

آشپزی در خانه

بنابراین، مخلوط کردن غذاهایی که می خورید، کلید دریافت کافی از تمام مواد مغذی ضروری است. با این حال، انتخاب غذاهای مغذی برای تنوع بسیار مهم است. لذت بردن از مجموعه ای از شیرینی ها و غذاهای بسیار فرآوری شده به شما کمک نمی کند تا نیازهای غذایی خود را برآورده کنید و از مزایای یک رژیم غذایی متنوع بهره مند شوید.

در عوض، از سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، غلات کامل، مغزها و دانه‌ها، محصولات لبنی و پروتئین‌های بدون چربی استفاده کنید، اما انتخاب‌های خود را در این گروه‌ها مخلوط کنید. هفته‌ای یک سبزی جدید را برای امتحان انتخاب کنید، با غلات کم‌معمول شروع کنید و از میان گزینه‌های پروتئینی ترکیبات متنوعی چون: ماهی، لوبیا، و گوشت را هر هفته استفاده کنید. وقتی رژیم غذایی متنوعی می خورید، لازم نیست نگران کمبود مواد مغذی باشید. همچنین نیاز به مکمل های غذایی ندارید.