تابستان تقریباً فرا رسیده است، و این به معنای فرصت مناسب برای مهمونی تابستانی است. درست است – مهمانی ها، باربیکیوها و گردهمایی های خوب، که همه به معنای سرگرمی زیاد و غذای خوشمزه است. این فرصتی عالی برای نشان دادن مهارت های آشپزی است.

اما بدترین قسمت هر آشپزخانه بدون شک تمیز کردن آن است. هیچ چیز مانند یک آشپزخانه ویران، یک غذای عالی را خراب نمی کند.

ما در این مقاله قصد دارم به این مشکل رسیدگی کنیم. یک «آشپزخانه کثیف» (همچنین به عنوان آشپزخانه پشتی، انباری پیشخدمت کار یا انباری مدرن نیز شناخته می‌شود) به آشپزخانه ویترین شما اجازه می‌دهد تا بدون لکه بماند در حالی که شما هنوز فرصتی برای تمیز کردن آن پیدا نکرده اید. در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه می توانید یک آشپرخانه مخفی یا کثیف داشته باشید.

آشپزخانه کثیف

آشپزخانه مخفی یا کثیف چیست؟

در حالی که اصطلاح “آشپزخانه کثیف” ممکن است، بار منفی ذهنی ایجاد کند،یک آشپزخانه کثیف می تواند فضای واقعی خانه شما را تمیز و بهتر کند. می پرسید آشپزخانه مخفی دقیقا چیست؟

آشپزخانه کثیف یک آشپزخانه ثانویه است که در آن شما می توانید کارهای که ریخت و پاش می کند را در این آشپزخانه دیگر انجام دهید. یک فضا که به طور کامل مجهز و خارج از دید میهمانان باشد را در نظر بگیرد.

آشپرخانه مخفی فضایی را فراهم می کند که در آن کار واقعی آماده سازی، پخت و پز و تمیز کردن غذا می تواند اتفاق بیفتد. این کار کثیف را از آشپزخانه اصلی شما دور نگه می دارد و آن را برای خانواده و دوستان همواره تمیز نگه می دارد. آشپزخانه‌های کثیف در کشورهای دیگر محبوب هستند، زیرا در آن‌ها دود و کثیفی را از محیط‌های زندگی دور نگه می‌دارند.

پیشنهاد مطالعه: کابینت مینیمال چیست و چه ویژگی های دارد؟

آشپزخانه مخفی

کلید یک آشپزخانه تمیز؟ یک آشپزخانه کثیف است.

آشپزخانه واقعا قلب خانه است. اینجا جایی است که همه، چه خانواده و چه دوستان، برای صرف یک وعده غذایی خوب دور هم جمع می شوند. یک آشپزخانه کثیف باعث می شود که این اتفاق بیفتد و قلب خانه شما را تمیز، بکر و مناسب برای جمع شدن نگه دارد. این به جزیره آشپزخانه شما اجازه می دهد بدون اینکه چیزی که فضای شما را به هم ریخته کند، میز ناهارخوری شما باشد.

از آنجایی که آشپزخانه کثیف یک فضای مخفی است، می توانید آشپزخانه کثیف خود را به هم ریخته رها کنید و برای تمیز کردن آن بعدا وقت بگذارید. اگر به تازگی آشپزخانه رویاهایتان را به دست آورده اید، این بدان معناست که لازم نیست هر روز آن را تمیز کنید.

این موضوع همچنین به شما امکان می دهد آشپزخانه اصلی خود را به عنوان فضای معاشرت تمیز نگه دارید.شما میتوانید در کنار انبوهی از قابلمه‌ها و تابه‌هایی که منتظر شستن در آشپزخانه کثیف هستند، بنشینند و فشار روی شما به عنوان میزبان برای تمیز کردن در حین پذیرای وجود نخواهد داشت.

طراحی آشپرخانه کثیف

هنگام طراحی آشپزخانه کثیف یا آشپرخانه مخفی خود، چند نکته را باید در نظر داشته باشید.

1-عملکرد و کارایی آشپرخانه کثیف بسیار مهم است:

عملکرد بالای آشپرخانه کثیف باعث می شود، آشپرخانه اصلی شما همواره تمیز و بدون ریخت و پاش بماند. این موضوع به این معنی است که باید همه چیز برای آماده سازی، پخت و پز و تمیز کردن داخل آشپرخانه کثیف خود داشته باشد و این آشپرخانه بسیار کاربردی باشد.

2- استفاده بهینه از فضای آشپرخانه کثیف

کلید یک آشپزخانه کثیف خوب استفاده از هر اینچ فضا است. شما به یک سینک، هر وسیله ضروری برای پخت و پز و فضای ذخیره سازی فراوان نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه: انواع مدل کابینت نسکافه ای

تمیزی آشپزخانه

ترکیبی از کابینت‌ها و قفسه‌های باز  میتواند یک انتخاب خوب باشد. به خوبی عمل می‌کند و از آنجایی که فضایی خلوت است، لازم نیست همه چیز را پشت درهای کابینت یا انباری پنهان کنید. شما همچنین به فضای کافی برای آماده کردن مواد و همچنین فضای قابلمه، تابه، ظروف و ظروف خود نیاز دارید.

3- فضای مناسب برای انتخاب آشپرخانه کثیف

توصیه می کنیم آشپزخانه کثیف خود را با طراحی آشپزخانه اصلی خود هماهنگ کنید تا ظاهری منسجم تر داشته باشید. می‌توانید آن را پشت در پنهان کنید (مانند درب انبار ) یا آن را باز بگذارید.

آشپزخانه