باتوجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و نو شدن خانه ها، ممکن است شما هم بخواهید به دیوارهای منزل خود تنوع دهید و به دنبال روشی برای کندن کاغذ دیواری های خود هستید. در این مقاله قصد داریم با استفاده از ابزارهای ساده روش کندن کاغذ دیواری را به شما آموزش دهیم تا به سرعت بتوانید کاغذ دیواری های قدیمی را با جدید جایگزین کنید. و نگران آسیب به دیوارهای خانه نباشید.

آسانترین روش کندن کاغذ دیواری

در ابتدا لازم است جنس کاغذ دیواری خود را بشناسید. انواع مختلفی از کاغذ دیواری وجود دارد، از روکش وینیل گرفته تا بامبو. برای اکثر افراد، یک لایه بیرونی (وینیل، پارچه، بامبو یا کاغذ) و یک لایه داخلی چسبنده (به طور کلی کاغذ) در کاغذ دیواری شما وجود دارد. برای برداشتن کاغذ دیواری خود می توانید از یک بتونه یا وسیله ی برای کندن اولیه شروع کنید. به سادگی یک لبه برای کاغذ دیواری خود پیدا کنید و با استفاده از لیسه آن را باز کنید. می توانید، به این روش کاغذ دیواری را جدا کنید یا شروع به خراشیدن آن از روی دیوار کنید. اگر کاغذ دیواری شما به صورت ورقه ای جدا می شود، شما یکی از افراد خوش شانس هستید.

بیشتر بدانید: 10 ایده ی طراحی کتابخانه شخصی

روش حذف کاغذ دیواری

حالا که یه راه نفوذ به پست کاغذ دیواری پیدا کردید می توانید از روش های زیر برای حذف کاغذ دیواری از دیوار استفاده کنید.

محلول های مناسب برای کندن کاغذ دیواری

برای اکثر روش های حذف کاغذ دیواری، باید محلول آب گرم را روی کاغذ و لایه پشتی چسب قرار دهید تا چسب را دوباره فعال کنید و اجازه دهید کاغذ از دیوار جدا شود. برخی از انواع کاغذ دیواری حلالیت بیشتری نسبت به سایرین دارند. مانند کاغذهای وینیل ، ولی کاغذهای مورد استفاده در حمام و آشپزخانه حتی ممکن است آب را دفع کنند و مقاومت بالاتری نسبت به آب داشته باشند که در این صورت از سایر محلول های که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم می توانید استفاده کنید. همچنین ممکن است مقاله حلال چسب چیست؟. برای شما مفید باشد.

وقتی طبق روش گفته شده مقداری از کاغذ را از دیوار جدا کردید به محلول آب گرم اجازه می دهد تا به چسب نفوذ کند و شروع به شل شدن نگه داشتن آن روی دیوار کند.

بهترین محلول ها برای کندن کاغذ دیواری از دیوار

برای پاشیدن محلول هایی که برای روش کندن کاغذ دیواری از دیوار معرفی می کنیم می توانید، از یک سمپاش یا وسیله ای که ناحیه ی وسیع را خیس می کند استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بهترین پایه کابینت

استفاده از سمپاش برای کندن کاغذ دیواری

فقط قبل از استفاده از پاشیدن محلول بر روی دیوارها جهت افزایش ایمنی خود حتما کلیدهای برق را بپوشانید و از عینک ایمنی برای جلوگیری از ورود ذرات محلول به چشم خود استفاده کنید. شما می توانید از محلول زیر با نسبت های ذکر شده در زیر استفاده کنید:

محلول 1: آب داغ 3/4+ محلول نرم کننده لباس1/4

محلول 2: آب گرم 2/3+ سرکه 1/3

استفاده از سمپاش این مزیت را دارد که می تواند با فشار محلول را به دیوار بپاشید و اثربخشی آن را بیشتر کنید.  دو تا سه دقیقه صبر کنید تا محلول اثر خود را عمل کند. سپس، از سوهان سفت خود استفاده کنید تا گوشه ای از کاغذ دیواری مرطوب و پشت دیوار را باز کنید.

کاغذ دیواری را به صورت ورق بکشید و قطعات بزرگ را داخل سطل زباله بیندازید. تمام سطح را در حالی که خیس است کار کنید. ممکن است متوجه شوید که برخی از کاغذ دیواری ها یا قسمت های پشتی آن خشک شده و برداشتن آن دشوارتر شده است. کاغذ دیواری خشک شده را نادیده بگیرید و روی حذف قطعات خیس تمرکز کنید. هنگامی که بیشتر کاغذ مرطوب برداشته شد، این کار را تکرار کنید. اسپری کنید، صبر کنید و تکه های باقیمانده کاغذ دیواری را خراش دهید. آن پریزهای برق را فراموش نکنید. برق خروجی را در جعبه شکن قطع کنید تا از برق گرفتگی محافظت کنید.

کندن کاغذ دیواری با محلول سرکه

هنگامی که تمام کاغذ دیواری ها را جدا کردید، ممکن است متوجه شوید مقداری چسب روی دیوارها باقی مانده است. یک بار دیگر با محلول آب گرم و سوهان، آن را از روی دیوارها بردارید.