کلیپس پایه کابینت یک قطعه یراق آلات است که برای اتصال پاخور کابینت به پایه های کابینت استفاده می شود. پاخور کابینت یک نوار چوبی یا پلاستیکی است که در قسمت پایین کابینت قرار می گیرد و از برخورد کابینت با زمین جلوگیری می کند

این کلیپس ها یک عنصر ضروری برای نصب کابینت ها محسوب می شوند. آنها به  زیبایی، حفظ استحکام و پایداری کابینت ها کمک می کنند. در این مقاله به معرفی کلیپس پایه کابینت، کاربرد و اهمیت آن می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کلیپس پایه کابینت چه کاربردی دارد؟

کابینت نصب شده در آشپزخانه بروی پایه های خود قرار دارد بنابراین کابینت فاصله ای با کف آشپزخانه دارد )حدود10-14 سانتیمتر( چون پایه ها باعث میشوند کابینت از سطح زمین بالاتر قرار بگیرد.

برخی از مشتریان بوجود آمدن این فاصله ارتفاعی از سطح زمین را با یک قطعه مسطح و بلند از جنس و رنگ بدنه کابینت میپوشانند )پلیت( تا ظاهر کابینت کاملا یکنواخت شود.

البته این تخته بلند یا پلیت باید قابلیت این را داشته باشد که هنگام شستشوی سطح زمین آشپزخانه از محل خود به راحتی جدا شود و پس از شستشو مجدد نصب شود به همین دلیل از قطعه های بنام کلیپس برای جدا کردن آسان پلیت از پایه استفاده میشود.

کلیپس های پایه کابینت الکا با دوام بالا را اینجا ببینید.

کلیپس پایه کابینت

دلایل اهمیت استفاده از کلیپس پایه کابینت

  • حفظ استحکام و پایداری کابینت ها: کلیپس های پایه کابینت به پیوند محکم پاخور کابینت به پایه های کابینت کمک می کنند. این امر از ناپایداری کابینت ها جلوگیری می کند و آنها را در برابر وزن وسایل یا افراد محافظت می کند.
  • جلوگیری از لرزش کابینت ها: کلیپس های پایه کابینت به کاهش لرزش کابینت ها کمک می کنند. این امر می تواند باعث کاهش صدا و ناراحتی شود.
  • بهبود ظاهر کابینت ها: کلیپس های پایه کابینت به پنهان کردن پیچ های پایه کابینت کمک می کنند و ظاهری تمیز و مرتب به کابینت ها می دهند.

کلیپس های پایه کابینت در دو نوع پلاستیکی و استیل تولید می شوند. مدل پلاستیکی آن ها ارزان تر هستند و برای کابینت های خانگی استفاده می شوند. در صورتیکه استیل محکم تر هستند و برای کابینت های تجاری استفاده می شوند.

نکات کاربردی در نصب کلیپس پایه کابینت

1-کلیپس های پایه کابینت را می توان به راحتی نصب کرد. ابتدا صفحه نگهدارنده را به پاخور پیچ کنید. سپس نیم حلقه ها را به دور پایه کابینت پیچ کنید. هنگامی که نیم حلقه ها به دور پایه کابینت پیچ شدند، پاخور را در شکاف بین نیم حلقه ها قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه:کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کلیپس کابینت

2-کلیپس ها  به تعداد پایه های کابینت روی تخته جلوی پیچ میشوند.

3-این کلیپس ها به صورت فشاری روی پایه ی کابینت متصل میشوند و باعث می شوند که پلیت در محل خود قرار گیرد و فاصله بوجود آمده پوشانده شود. بنابراین پلیت پوشاننده ارتفاع است و قابلیت برداشتن و نصب مجدد دارد.

4-قبل از نصب، از اندازه کلیپس ها مطمئن شوید. کلیپس های پایه کابینت در اندازه های مختلفی تولید می شوند. اطمینان حاصل کنید که کلیپس های پایه کابینتی را انتخاب می کنید که با پایه های کابینت شما مطابقت داشته باشد. برای مشاهده ی کلیپس های پایه ی کابینت با سایز متفاوت اینجا کلیک کنید.

5-هنگام نصب کلیپس های پایه کابینت، از پیچ های مناسب استفاده کنید. پیچ های استاندارد برای نصب کلیپس های پایه کابینت مناسب هستند. با این حال، اگر پایه های کابینت شما از مواد سختی مانند چوب سخت یا فلز ساخته شده، بهتر است از پیج های قوی تری استفاده کنید.

6-هنگام نصب کلیپس ها، از یک سطح تراز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کلیپس های پایه کابینت به طور مساوی و تراز نصب شود. این امر از لرزش کابینت ها جلوگیری می کند.